خبرگزاری کار ایران

وهاب عزیزی در گفت‌وگو با ایلنا:

شکست مجلس یازدهم از سرباز قانون/ توهم پیروزی، جریان اصول‌گرایی را از واقعیت‌های فضای سیاسی کشور دور کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۸۲۴

یک کنشگر سیاسی اصولگرا با اشاره به واکنش مجلس به سیلی زدن یکی از نمایندگان به یک سرباز وظیفه، آن را شکستی برای اصولگرایان دانست و تاکید کرد که توهم پیروزی، جریان اصول‌گرایی را از واقعیت‌های فضای سیاسی کشور و فضای حاکم بر افکار عمومی دور کرده است.

وهاب عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با ابراز نگرانی نسبت به نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ برای جریان اصولگرا، گفت: متاسفانه توهم پیروزی، جریان اصول‌گرایی را از واقعیت‌های فضای سیاسی کشور و فضای حاکم بر افکار عمومی دور کرده است. همین توهم موجب رشد و تکثیر شوراها و گروه‌های جدیدی برای مشارکت در پیروزی شده، غافل از اینکه فضای دیگری برافکار عمومی جامعه حاکم است؛ اگر تدبیر نشود یک شکست تلخی در انتخابات ریاست جمهوری سهم جریان اصول‌گرایی خواهد شد. مسئولیت این شکست را کسانی باید قبول کنند که امروز مانع ازشکل گرفتن وحدت فراگیر و عدم پذیرش رویش های جدید در این جریان هستند.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی تصریح کرد: در جریان نزاع بین سرباز نیروی انتظامی و نماینده سبزوار، فارغ از اینکه اصل موضوع چیست و حق با چه کسی بود؟ به وضوح گوشه‌ای از تفکر جاری ‌در کشور را دیدیم. با یک تلنگر ساده یک غوغای عجیبی درفضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درست شد که هیچ حزب و گروهی به جز مصطفی میرسلیم که او هم از کنشگران اوایل انقلاب است، جرات نکرد حتی یک کلمه در دفاع از نماینده سزوار حرفی بزند.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز اول، توضیح و توجیه نماینده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. ای کاش دوستان مدعی پیروزی  فرصت و یا جرات می‌کردند فقط چند تا از نظرات کاربران در پایین همان پست را مطالعه کنند. آن وقت فضا را بهتر درک می‌کردند. عرصه چنان تنگ و مه آلود شد که شخص نماینده سبزوار پس از یک هفته مقاومت در نهایت تسلیم اراده ملت شد و از مردم عذرخواهی کرد.

عزیزی خطاب به شورای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: شما که در مقابل یک سرباز شکست خوردید و شکست شما هم در میدان رسانه و شبکه‌های اجتماعی بود، نه کلاس فلسفه و منطق؛ با چه تدبیری وارد رقابت در عرصه‌ای شده‌اید که مسلح به سلاح رقیب نیستید.

وی افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به هر تدبیر در انتخابات مجلس ۹۸  به یک پیروزی نسبی با دوپینگ نهادهای ناظر دست پیدا کرده بود؛ شماها، شورای ائتلاف را نیز به برگشت به عقب دعوت کرده اید، چرا؟ جریان های نوظهور و صاحبان ایده های جدید نیز در جمع شما جایی ندارند، پس بی زحمت مسئولیت شکست اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ را نیز از هم اکنون بپذیرید. در پایان همه نیروهای ارزشی و مومن را دعوت و توصیه به وحدت فراگیر و گسترده برای رفع مشکلات کشور و کاستن از دردهای مردم می کنم. همه را توصیه به وحدت ملی حول محور ولایت می کنم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز