خبرگزاری کار ایران

قالیباف در آیین تجدید میثاق مجلس با آرمان‌های امام راحل(ره):

حضرت امام (ره) برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد/ به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۰۵

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضرت امام (ره) برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد؛ انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در آیین تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: دهه مبارکه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی  را به همه مردم ایران، عدالت طلبان و حق جویان دنیا عرض تبریک دارم؛ توفیقی است برای ما در مجلس یازدهم با حضرت امام مجدداً عهد و پیمان ببندیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مرد الهی، مردی که در زندگی‌اش جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه او قدمی برنداشت. ایشان راهی منطقی و روشن داشت. امام بزرگوار ما باور به سنت‌های الهی، خدا باوری و مردم باوری داشت.

وی ادامه داد: امروز اگر کسانی فقط بخواهند با چند جمله  تعریف و تمجید ، موزه و چند عکس و عبارت امام را خلاصه کنند ظلم به ایشان و مکتبش کرده اند. امام یک حقیقت، مکتب و راه عینی در جهان امروز بود.

قالیباف افزود: امام توانست با احیای مجدد اسلام در این مقطع از تاریخ باعث عزت مسلمین در جهان شود؛ امام به ما یاد داد که اگر بر راه او مصمم و پای بند باشیم می‌توانیم پیروز شویم.

وی تاکید کرد: امام برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می کرد و باید گفت انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: امروز ما به عنوان مجلس انقلابی که این نام را از مقام معظم رهبری گرفته‌ایم، باید سنگربان راه و مکتب امام باشیم و اگر کلام مقام معظم رهبری را تحقق دهیم،‌ مجلس انقلابی مجلسی است که دغدغه مردم داشته باشد و خدامحور و مردم باور و خودباور باشد. وظیفه همه ماست که کلام حضرت امام را که فرمودند «ما می‌توانیم» را تحقق بخشیم.

وی اضافه کرد: ما امروز برای بیعت با امام گرد هم آمدیم تا به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم و در قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم. ما زمانی انقلابی هستیم که یک ایران قوی و با افتخار داشته باشیم و زمانی ایران قوی خواهیم داشت که تک تک هر ایرانی قوی باشد بنابراین این باید هدف‌گذاری ما باشد و در این مسیر پیشرفت عدالت حرکت کنیم.

قالیباف گفت: ان‌شاالله با ظرفیت های موجود در کشور بتوانیم کارآمدی دین در اداره جامعه را محقق کنیم که این آرمان امام و فلسفه انقلاب بوده است. امامی که فقه را از کنج حجره‌ها و قلب یکایک مردم در این مقطع زمانی آورد،‌ ما بتوانیم نظام سیاسی و انقلابی خود را که برخواسته از فرهنگ اهل بیت و قرآنی است در عمل محقق کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روح پاک حضرت امام و شهدای مطهر ما و تلاش مجاهدان و دعای خیر مردم به خصوص خانواده‌های شهدا همراه ما باشد و ما نیز با تلاش‌های مدبرانه، صادقانه و مجاهدانه مسیر و راه امام را ادامه دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز