خبرگزاری کار ایران

سردار زهرایی خبر داد:

آزادی دو هزار زندانی غیرعمد در سومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۳۵۱

رییس سازمان بسیج سازندگی از آزادسازی دوهزار و ۷۱۴ زندانی غیرعمد در سومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه خبر داد و گفت: نیاز به نهضتی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد داریم.

به گزارش ایلنا، سردار محمد زهرایی با حضور در ندامتگاه زنان شهر ری (قرچک) با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه از هفته وحدت امسال و پس از فرمان رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مراحل اول و دوم رزمایش کمک مومنانه بصورت تهیه بسته معیشتی و سبد حمایتی شامل کیف و کفش، لوازم التحریر، بسته‌های بهداشتی و درمانی، قربانی، کارت هدیه و غذای گرم برای آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا انجام شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: مرحله سوم این رزمایش با فرماندهی سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و در قرارگاه امام حسن (ع) با همکاری کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی امام برای هدفمند و مبنایی‌تر کردن فعالیت‌ها آغاز شد.

زهرایی خاطرنشان کرد: در این مرحله موضوعات جدیدی از جمله آزادسازی زندانیان غیرعمد با کمک واحد حقوقدانان سازمان بسیج از ابتدای هفته وحدت تا پایان سال جاری به فعالیت‌های قبلی اضافه شده که تاکنون به کمک اجتماعات مردم نهاد و خیرین ۲ هزار و ۷۱۴ نفر از زندانیان غیرعمد آزاد شده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی به کمک کمیته امداد امام خمینی(ره)، کمیته‌ای تحت عنوان آزادسازی زندانیان غیرعمد تشکیل داده است و باید بتواند گفتمان‌سازی آزادسازی زندانیان غیرعمد را نیز به یک فرهنگ عمومی مردمی تبدیل کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: ما نیاز به نهضتی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد داریم و این با یک نهاد نمی‌تواند ادامه داشته باشد و هیچ فردی و خیری هم به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد، لذا احتیاج به یک کار نهضتی و مردمی داریم.  مسئولین نیز باید بتوانند کار گفتمان‌سازی آزادسازی زندانیان را انجام بدهند و خود مردم هم باید همکاری کنند،  تا بتوانیم نگاه مردم را به کسی که زندانی شده تغییر دهیم و این کار نیاز به یک نهضت مردمی دارد.

زهرایی با بیان اینکه در مرحله بعد این رزمایش مادران زندانی غیرعمد در دهه مبارک فجر آزاد خواهند شد، تصریح کرد: برای تثبیت و ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۸۱۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: هم قبل و هم بعد یکسری اقداماتی باید انجام دهیم تا قبل از وارد شدن زندانی به زندان به فکر مباحث حقوقی، احکام و قوانین وی باشیم که بتوان احکام جایگزین را برای زندانیان غیرعمد انجام داد، مانند اینکه اشتغال زندانیان می‌تواند در حکم قاضی درج شود و برای آزادسازی کسانی که زندانی هستند از قبل به آنها مهارت‌آموزی را آموزش داد.

زهرایی گفت: بسیج سازندگی بعنوان یک دستگاه اجرایی با سازمان‌هایی چون فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی، راه و ترابری و جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌سازی در راستای اشتغالزایی برای زندانیان غیرعمد انجام دهد.

وی افزود: اگر بسیج سازندگی و سازمان زندان‌ها بتواند به نجات زندانیان، خانم بیاید و مخصوصا مادران زندانی را کمک و آزاد کند، می‌تواند نسل‌ساز آینده این عزیزان باشد.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهادگران و اقشار مختلف بسیج در دوبخش عمومی و تخصصی دسته‌بندی شده‌اند، گفت: هم در کمک مومنانه هم در توانمندسازی زندانیان عزیز با کمک آموزش و اشتغال می‌توانیم خدمت شما عزیزان باشیم.

زهرایی خاطرنشان کرد: از این رو بسیج سازندگی با ۱۳۰۰ تسهیلگر فعال، می‌تواند برای ایجاد شغل به زندانیان آموزش تخصصی دهد. بسیج اقشار هم به کمک محرومین آمده‌اند که می‌توانند خدمات عمومی و تخصصی را به زندانیان عرضه کنند.

وی عنوان کرد: در بخش عمومی ۱۴۰ هزار جهادگر در سه ماه اخیر، مراجعه، شناسایی، غربالگری و معرفی بیماران کرونایی به مراکز درمانی را به عهده داشتند و در بخش تخصصی نیز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب تیم‌های بهداشتی متشکل از یک نفر پزشک، ۴ نفر پرستار و ۱۰ نفر بهیار به آموزش و کمک به بیماران کرونایی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز