خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در نطق میان‌ دستور:

نیروی انتظامی از عذرخواهی نماینده عبرت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۹۱

نماینده مردم شاهین شهر گفت:به نیروی انتظامی هشدار می دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد مامورانش به هنگام اعمال قانون از چارچوب قانون تجاوز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی  در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: انقلاب اسلامی سیلی مردمی سیلی خورده از سال ها استبداد و استکبار بود که با اتکا به اسلام و خود باوری با دست پر قدرت امام راحل بر صورت آنان نواخت، شاه اگر چه با سیلی مردم از کشور اخراج شد اما فرهنگ شاهی هنوز به صورت کامل از ایران نرفته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگ شاهی یعنی زبونی در مقابل استکبار و قلدری با مردم، هر مدیری که عزت ملی ایرانیان در مقابل بیگانگان را نادیده بگیرد خود یک شاهزاده است والبته از مردم سیلی خواهد خورد و هر مدیری که با قیم مآبی خواست و اراده مردم را لحاظ نکند شاهزاده دیگری است که باز هم سیلی خواهد خورد و کسی نمی تواند در دراز مدت مانع اراده مردم در راه پیشرفت کشور شود.

وی گفت: درباره انقلاب اسلامی و پیشرفت های ناشی از آن سخن بسیار است و فرصت بنده کم، خلاصه همه حرفهایم را در این باره می توانیم در کتاب" صعود ۴۰ ساله " بخوانید و به همگان توصیه می کنم این کتاب که نتیجه تلاش نسلی است که در پیدایش انقلاب نقش نداشته اند بخوانند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از مهمترین مقدمات ضروری حاکمیت خواست و اراده مردم، شفافیت حکمرانی است که بخشی از این شفافیت در گرو شفافیت در مجلس شورای اسلامی است، از نمایندگان انقلابی مجلس می خواهیم با  شفاف کردن مجلس راه را برای رانت خواری، رای خواری و مجلس خواری باندهای قدرت و ثروت ببندند.

حاجی دلیگانی در ادامه نطق میان دستور گفت: این  روزها در حالی بودجه کشور در حال گذراندن مراحل تصویب است که کمیسیون تلفیق پس از هفته ها کار طاقت فرسا مصوبه خود را برای بررسی به صحن فرستاده است، تلاش فراوانی شده که رانت های بودجه کاهش یابد. تحقق کامل این امر نیازمند انتخاب دولتی است که به حذف رانت اعتقاد قلبی داشته باشد. ای کاش مذاکرات کمیسیون تلفیق برای مردم پخش می شد تا تفاوت نگاه ها مشخص شده تا بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری با شناخت دقیق فرد مطلوب خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: تجربه یک شفافیت در هفته های اخیر نشان داد که چگونه راه بر سیلی های مدیران و کارمندان و ماموران بر اقشار مختلف مردم با شفافیت بسته می شود. ضمن تحسین نماینده ای که با عذرخواهی خود یک سیلی نفس اماره و سیلی دیگری به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد مامورانش به هنگام اعمال قانون از چارچوب قانون تجاوز کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای نظام اسلامی، مردم و قانون فرقی نمی کند که یک نماینده یا یک پلیس از قانون تخلف کند، ناجا باید به خاطر ادبیات غیرقانونی مامورش همچون نماینده مجلس عذرخواهی کند و البته عذرخواهی بزرگتر باید به خاطر حرف های غیرقانونی آن مسئول ناجا باشد که می خواست مجرمین را دست شکسته ببیند همینجا لازم می دانم از خبرنگار ایرنا که نظرات انحرافی آن مسئول را شفاف کرد تشکر کنم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده امیدوارم رسانه ها و دادگاه ها در آینده نزدیک یقه همه متخلفان و مستنکفان از اجرای قانون را بگیرند و نگذارند قانون شکنی آنچنان سکه رایج شود که رئیس جمهور کشور صدها قانون را ابلاغ نکند ۱۰۰ ها آیین نامه را در وقت مقرر ننویسد و هزاران حکم قانونی را اجرا نکند. البته پرونده های استنکاف رئیس جمهور هم اکنون در حال پیگیری برای اعمال ماده ۲۳۴ در کمیسیون های مجلس است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز