خبرگزاری کار ایران

ظریف در پایان دیدار با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان:‌

باید کاری کنیم خاطره تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود/ طرح ایران برای اتصال خلیج فارس به روسیه و دریای سیاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۷۱۰

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر منطقه‌ای خود به حوزه قفقاز گفت: باید کاری کنیم خاطره تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در پایان دیدار با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان و در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم این سفر منطقه‌ای را با باکو شروع و در نخجوان تمام کردم. جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی است.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم خاطره تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود؛‌ تنها راه این کار از طریق همکاری مفید برای همه است. در این همکاری و در ایجاد راه‌های مواصلاتی جمهوری خودمختار نخجوان نقش بی‌بدیلی دارد. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: براساس گفت‌وگوهایی که در پنج کشور داشتم، امیدوارم بتوانیم به یک همکاری همه جانبه برای اتصال در این منطقه چه کریدور جنوب به شمال و چه جنوب به غرب ایجاد کرده و از این طریق خلیج فارس را به روسیه و خلیج فارس به دریای سیاه وصل کنیم و در همه این کریدورها، جمهوری خودمختار نخجوان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد. بسیار از مردم خوب نخجوان برای مهمان‌نوازی‌شان تشکر می‌کنم و امیدوارم آینده این منطقه آینده بسیار بهتری نسبت به گذشته باشد. امیدوارم همه شما همیشه شاد و سربلند باشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز