خبرگزاری کار ایران

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت قضایی از مأموران جنگل‌بانی روی میز دولت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۷۸

وزارت دادگستری متن پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل‌بانی را برای بررسی و تصویب به هیات دولت ارایه کرده است.

به گزارش ایلنا، در راستای اجرای تکلیف مقرر در ماده (۳) قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل‌بانی، متن پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی ماده مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارایه کرده است.

به موجب تکلیف مقرر در ماده (۳) قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل‌بانی، مقرر شده آیین‌نامه اجرایی این قانون مشتمل بر نحوه تأمین و پرداخت وجوه مندرج در مواد (۱۳) و (۱۴) قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری به مشمولان این قانون و همچنین چگونگی پوشش بیمه‌ای آنها ظرف مدت ۶ ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت دادگستری با همکاری ستادکل نیروهای مسلح و حسب مورد سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد.

بر این اساس، وزارت دادگستری با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، نسبت به تهیه و تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی ماده مذکور مشتمل بر ۷ ماده و ۳ تبصره، برای بررسی و تصویب آن در دولت اقدام کرده است.

به موجب آیین‌نامه یاد شده، دستگاه‌های اجرایی مکلفند مأموران خود شامل مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل‌بانی و سایر افراد غیر از مأموران یگان حفاظت مانند مأموران اجرایی محیط زیست و منابع طبیعی (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی) را در راستای انجام وظایف و مأموریت‌شان مطابق قانون در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب‌العلاج، نقص عضو، از کارافتادگی و حوادث نزد یکی از شرکت‌های بیمه‌گر، بیمه کنند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند علاوه بر جبران خسارات وارده توسط شرکت بیمه‌گر، با تأیید بالاترین مقام دستگاه و با رعایت قوانین و مقررات، به مأمورانی که در جهت انجام وظیفه مطابق قانون محتمل صدمات بدنی و ضرر و زیان مالی شده‌اند، کمک مالی کنند.

آیین‌نامه اجرایی مذکور همچنین دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده به منظور کاهش خطرات و اقدامات سوء احتمالی، دوره‌های آموزشی لازم را برای مأموران برگزار کنند.

بر این اساس، پیشنهاد فوق، هم‌اکنون در کمیسیون لوایح دولت سیر مراحل بررسی و تصمیم‌گیری را طی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز