خبرگزاری کار ایران

سروری در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای ائلاف در فرآیند «از پایین به بالا» شکل می‌گیرد/روند تشکیل مجامع شورای ائتلاف در حال انجام است/در شوراها جوانان با تجربه و صاحب ایده در اولویت هستند/به کاندیداتوری در انتخابات تمایل ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۱۹

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، آخرین اقدامات و فرآیند شکل گیری این شورا در سطح کشور را تشریح کرد.

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص روند آخرین فعالیت‌های این شورا در خصوص ساختار تدوین فهرست انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری گفت: شورای ائتلاف هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر را در دستور کار خود دارد و برای هرکدام متناسب با وضعیتی که وجود دارد برنامه‌ریزی می‌کند.

وی افزود: تلاش ما در بحث انتخابات شوراهای شهر این است که یک فرآیند اجتماعی-کارشناسی شکل گیرد و نگاه سیاسی غلبه نداشته باشد. چراکه می‌تواند موجب از بین رفتن زمینه خدمت در شهر‌ها و مدیریت شهری شده، مدیریت شهری را با اخلال مواجه کند و ضررهای زیادی را در مدیریت شهر‌ها به وجود بیاورد. بنابراین تلاش ما بر این است که مدل تهیه فهرست برای انتخابات شوراهای شهر یک روند اجتماعی بدون غلبه نگاه سیاسی باشد به همین دلیل قرار است کسانی که از درون شورای ائتلاف مدیریت فرآیند تهیه فهرست برای انتخابات شوراها برعهده گیرند، کسانی باشند که کار اجتماعی و مدیریت انجام داده‌اند. این مدل اکنون در حال بحث و بررسی است و بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

سروری با اشاره به اینکه سازوکار شکل‌گیری شورای ائتلاف یک فرآیند «ازپایین به بالا» است، بیان داشت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز ما در مرحله ثبت‌نام مجامع هستیم، یعنی همه نیروهای انقلاب در سراسر کشور بدون هیچ سقفی می‌توانند در سامانه مشخص شده ثبت‌نام کنند و از دل آن‌ها یک مجمع منتخب به عنوان شورای ائتلاف شهرستان‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: از درون این شوراهای ائتلاف شهرستانی نیز شورای ائتلاف استان ایجاد می‌شود و مرحله نهایی کنگره ملی است که از مجموع ظرفیت‌های کشور شکل می‌گیرد و شورای ائتلاف کشور انتخاب می‌شود. همچنین در همان مرحله نهایی گروه منتخب برای سازوکار انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مدلی که باید به نامزد نهایی برسند نیز مشخص خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی درخصوص زمان‌بندی این فرآیند، اظهار داشت: هیچگونه زمان‌بندی خاصی برای انجام این فرآیند انتخاب و مشخص نشده است و نمی‌توانم زمان مشخصی را به عنوان موعد تعیین شورای ائتلاف کشور اعلام کنم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره اولویت‌بندی این شورا در انتخابات شوراها در میان دو ویژگی جوانی یا دانش کارشناسی و تجربه، گفت: ما معتقدیم جوان‌هایی که در عرصه مدیریت شهری کار کرده‌‌اند و برنامه دارند باید در اولویت باشند. برای ما مهم است افرادی انتخاب شوند که دغدغه آن‌ها حل مشکلات شهری باشد نه اعمال نقطه نظرات حزبی و جناحی؛ در واقع اولویت و دغدغه ما حضور جوانان آشنا با فضای مدیریت شهری است. اما این امکانپذیر نیست که همگی از جوانان باشند و نیاز است از نیروهایی که امروز در سن جوانی نیستند اما جوانانه فکر می‌کنند، قدرت تغییر دارند و می‌توانند نگاه سیالی داشته باشند هم کمک گرفته شود.

وی افزود: در واقع ما فکر می‌کنیم یک ترکیبی از جوانان و نیروهای باتجربه می‌تواند مناسب باشد، البته برداشت ما این است که جوانانی که در این حوزه صاحب فکر و ایده هستند، بیایند.

سروری در پایان درخصوص احتمال حضور خود در انتخابات شورای شهر، اظهار داشت: من فعلا برنامه‌ریزی برای انتخابات ندارم همانطور که در مجلس نداشتم ولی این بستگی دارد به این که در ادامه چه اتفاقاتی رقم بخورد. اما تاجایی که امکانپذیر باشد تمایل من این است که خودم شرکت نکنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز