خبرگزاری کار ایران

رقابت ایده‌نگاری «بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۰۵۴

رقابت علمی ایده‌نگاری «بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» به همت پژوهشکده شورای نگهبان و با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در رقابت علمی ایده‌نگاری «بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» که در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی کشور به صورت مجازی برگزار شد، بیش از ۴۰ گروه سه تا پنج نفره، ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی خود در این خصوص را از طریق ویدئوکنفرانس ارائه کرده و داوران حاضر در پژوهشکده شورای نگهبان آنها را بررسی و ارزیابی کردند.

اعضای گروه‌های ارائه‌کننده‌ طرح‌های پژوهشی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف اعم از پزشکی، حقوقی، علوم سیاسی، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی نرم‌افزار، امنیت شبکه، مدیریت و سیاستگذاری عمومی و... هستند که به ارائه‌ راهکارهای ممانعت از تأثیر کرونا در مشارکت انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ پرداخته و ایده‌های خود را ارائه کردند.

داوران حاضر در این دوره از رقابت علمی نیز جمعی از متخصصین و اساتید حوزه‌های حقوقی، فنی، مهندسی و پزشکی از جمله ذوالفقارزاده عضو هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه تهران و مشاور بنیاد ملی نخبگان، حمید بهروزی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف، مهدی عبدالحمید عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، هادی خان‌محمدی عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، میرزا بابائی کارشناس IT مرکز پژوهش‌های مجلس، حسین بابایی‌مجرد عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سلیمه گوهری‌نژاد و صالحه مرتضوی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، سجاد موسوی مدیر گروه سیاستگذاری سلامت ایتان، حامد نیکونهاد عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه قم و تعداد دیگری از اساتید دانشگاه‌های معتبر کشور این ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی ارائه شده را مورد ارزیابی قرار دادند.

براساس این گزارش، «چالش‌های قانونی و حقوقی در برگزاری انتخابات»، «چالش‌های انتخابات الکترونیک»، «چالش‌های نحوه ساماندهی حوزه‌های رأی‌دهی» و «چالش‌های نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی» از محورها و چالش‌های این رقابت علمی است که پس از داوری، ایده‌های برتر انتخاب شده و به ارائه‌کنندگان این ایده‌ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

همچنین از دیگر ویژگی‌های این رقابت علمی، اعطای امتیاز نخبگانی از سوی بنیاد ملی نخبگان به تیم‌های برتر و همچنین انعقاد قرارداد مشاوره با تیم‌های برتر در طرح پژوهشی مطالعات انتخابات می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز