خبرگزاری کار ایران

قالیباف پس از بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی:

در سایت فردو معنی «قوی شدن» رقم خورده است/ قدردانی رئیس مجلس از دولت برای اجرای بی‌درنگ قانون

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۶۷

رئیس مجلس شورای اسلامی از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی(فردو) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف پس از بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی(فردو) گفت: امروز روز بسیار خوشحال کننده و افتخار آمیزی برای بنده به عنوان شهروند و خادم مردم است و بازدیدی از سایت فردو داشتم. باید از همه عزیزانی که در این سال‌های سخت تلاش کردند و این مجموعه بزرگی که معنی قوی شدن را که مقام معظم رهبری فرموند در اینجا رقم خورده است.

وی ادامه داد: گرامی می‌داریم یاد شهدای هسته‌ای را و کسانی را که گمنام در این مسیر زحمت کشیدند. طبیعتا من براساس همان نظارت میدانی و براساس رفع تحریم راهبردی که در مجلس به تصویب رسید و از زمان‌بندی آن غنی سازی بیست درصدی بود به سایت فردو آمدم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه خود می‌دانم از طرف خودم و نمایندگان از دولت تشکر کنم که در اجرای قانون درنگ نکردند. خدا قوت می گویم و از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه قدردانی می کنم. در کمتر از یک ماه قریب به ۱۷ کیلو غنی سازی شده است و سانتریفیوژهای IR۲m نصب شده یا در حال نصب است. 

وی ادامه داد: ما برای پیشرفت کشور نیاز به پیشران هایی در حوزه صنعت و اقتصاد و غیره داریم و یکی از آنها صنعت هسته ای است و ترکیبی از فناوری و علوم دیگر را هم شامل می شود. امروز نمونه های جدی این روند را در این صنعت دیدیم. در حوزه کشاورزی، رادیودارو و غیره این صنعت فعال و موثر است. اگر دشمن محکم ایستاده که ما دارای این بنیه علمی نباشیم و از ایران قوی ناراحت هستند ما مصمم هستیم در این راه گام برداریم و مجلس با مصوبه اش در رفع تحریم وارد این روند شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است، گفت: ما هیچ وظیفه ای نداریم که وقتی طرف‌های اروپایی برجام به آن پایبند نیستند، ما پایبند باشیم. هر وقت آنها به تعهداتشان عمل کردند یعنی رفع تمام تحریم ها و مشکلات بانکی و نفتی و تجاری ما برداشته شد با گزارش به مجلس دوباره بر اساس مواد ۳۶ و ۳۷ به تعهدات خودمان می توانیم برگردیم. با این تصمیم دشمنان ما باور کنند که ما مصمم بر اجرای این قانون هستیم تا رفع کامل تحریم را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز