خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به تفلیس:

باید اطمینان حاصل شود که منطقه دوباره درگیر جنگ نمی‌شود/ امیدوارم بتوانیم موانع همکاری‌های دو جانبه را رفع یا کاهش دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۳۹

وزیر امور خارجه در چهارمین مقصد سفر خود به منطقه قفقاز، وارد تفلیس پایتخت گرجستان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به تفلیس گفت: این چهارمین قسمت سفر بنده به منطقه است؛ در کشورهای قبلی هم در مورد روابط دوجانبه و هم در مورد همکاری‌های منطقه‌ای صحبت کردیم.

وی ادامه داد: منطقه ما شرایط بسیار سختی را گذرانده و نیاز هست که الان شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم که اطمینان حاصل شود دوباره جنگ و درگیری در منطقه ما اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزاود: امروز هم در گرجستان بنا دارم با مقامات این کشور هم در مورد روابط دوجانبه که روابط دو جانبه دیرینه‌ای با گرجستان داریم و زمینه های همکاری به خصوص در حوزه ترانزیت با گرجستان بسیار زیاد است، گفت وگو کنم.

وزیر امور خارجه گفت:  این سفر دوم من به تفلیس است و قبلاً هم در این زمینه گفت و گو های خوبی با گرجستان داشتیم؛ علاوه بر آن نیاز هست که در مورد همکاری های منطقه ای صحبت کنیم. حساسیت های دوستان ما در گرجستان نسبت به بعضی از کشورهای منطقه را به خوبی می دانیم و تلاش داریم که از یک چارچوب منطقه‌ای برای همکاری و کاهش تشنج ها و کاهش تنش ها استفاده کنیم.

ظریف در پاسخ به این سوال که این سفر علاوه بر تلاش برای صلح و ثبات در منطقه، چقدر می‌توان بر گسترش روابط بین ایران و گرجستان از جهات مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشد، گفت:  من هم امیدوارم که بتوانیم در این گفت و گوها با توجه به فضای جدید بین المللی موانع همکاری های دو جانبه را رفع یا کاهش دهیم و به سمت همکاری بیشتر بین دو کشور پیش برویم.

وی افزود: همانطور که گفتم در حوزه ترانزیت همکاری های بسیار مثبت دو طرفه وجود دارد؛ کریدور جنوب غرب که ما هم با آذربایجان و هم با ارمنستان در آن زمینه صحبت کردیم به گرجستان ختم می‌شود و از طریق گرجستان به دریای سیاه می رسد و می تواند هم برای ما و هم برای گرجستان و کشورهایی که در مسیر هستند مفید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز