خبرگزاری کار ایران

گزارش نیوزویک از پاسخ ایران به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا؛

میریوسفی: آمریکا ناقض برجام بود نه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۱۰

نیوزویک در گزارشی به پاسخ ایران به اظهارات وزیر خارجه آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، مقام ارشد ایرانی پاسخ جمهوری اسلامی به اولین سخنان رسمی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد رویکرد رئیس جمهور جو بایدن به تنش ها میان تهران و واشنگتن را به  نیوزویک داده است. 

در حالی که بایدن در گذشته قول  پایبندی ایالات متحده به توافق نامه باراک اوباما ، داده بود  بلینکن چهارشنبه به خبرنگاران گفت که راه طولانی برای بازگشت به توافق وجود دارد.

در بیانیه ای که به نیوزویک فرستاده شده است، علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد که ایالات متحده نه تنها به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، بلکه همچنین به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیز پشت کرده است.

میریوسفی گفت: "دولت فعلی ایالات متحده مانند دولت  قبل، تعهدات خود را براساس برجام  و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نقض می کند."

وی به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و نماینده دائمی در سازمان ملل متحد و مجید تخت روانچی اشاره کرد که هر دو از دولت بایدن خواستند که پیش از اظهارات بلینکن روند خود را تغییر دهد.

وی گفت: همانطور که ظریف و روانچی در اظهارات اخیر خود تکرار کردند، ما همیشه بر این عقیده ایم که ایالات متحده ، به عنوان طرفی که نه تنها برجام بلکه  قوانین بین المللی را نقض کرده است - باید به هردو متعهد شود تحریم هایی که اعمال کرده است را لغو کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز