خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران:

نباید اجازه دهیم میراث شهدا دچار تحریف شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۷۴۰

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید «فریبرز موریم» و تمامی شهدا، شهیدانی متعلق به تمام ملت ایران هستند و این عزیزان گرانقدر نام ملت ایران را در زمانی که تمام دنیا به پشتیبانی از صدام برخاسته بود، ماندگار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران عصر امروز(چهارشنبه) با حضور در منزل خواهر شهید «فریبرز موریم» شهید جامعه کلیمیان، ضمن تقدیر و گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی، اظهار کرد: با وجود اینکه جنگ خسارات زیادی برای کشورمان در پی داشت، اما آزمایشگاهی بزرگ برای نقش‌آفرینی و سرافرازی هموطنانی بود که برای دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی کشورمان، از جان، مال و ناموس خود ایثارگونه گذشتند.

وی با تاکید بر اینکه اگر جنگ صدمات زیادی به ملت ایران وارد کرد اما برکاتی نیز به همراه داشته، افزود: اگر ما مقتدرانه جلوی قدرت‌های زورگوی دنیا ایستاده‌ایم و آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ناشی از همان ایستادگی‌ها و غرورآفرینی‌ها در عرصه جنگ است.

دبیر ستاد حقوق بشر خطاب به خواهر این شهید گرانقدر کلیمی، گفت: ازخودگذشتگی که امثال برادر شهید شما انجام دادند فقط دفاع از تمامیت ارضی ایران نبود بلکه پایه‌گذاری یک دفاع و بازدارندگی پایدار در مقابل دشمنان بود و خون آنها بهای صیانت از امنیت و استقلال کشورمان است.

وی با بیان اینکه قطعا نام شهدا در تاریخ ایران درخشان است، اظهار کرد: شهدا برنده و پیروز سند ارزشمند تاریخ ایران هستند که شما میزبان یکی از این افتخارات هستید. شما یک تفاوت ماهوی با سایر افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند دارید، شما میراث‌دار گنجینه‌ای ارزشمند به خاطر این قرابت هستید و این مسوولیت شما را بیشتر می‌کند چون نگاه‌ها به عنوان مادر و خواهر شهید به شما است.

معاون امور بین الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر اینکه ما هر دو مسوولیت سنگینی بر عهده داریم، تصریح کرد: مسوولیت ما صیانت از شما و مسیر شهید شما است. امیدوارم همه ما با شناخت مسوولیت شناسی درست راه این شهدا را ادامه دهیم و اگر این چنین بشود ایران را بیمه کردیم. مسوولیت بعدی ما این است که زحمات شما را پاس داریم و با احترام به صبر و پایداری و ایستادگی شما از حقوق شما صیانت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جنگ عراق و افغانستان، گفت: دو کشور عراق و افغانستان مورد حمله آمریکا قرار گرفتند و اشغال شدند اما جمهوری اسلامی ایران پس از جنگ تحمیلی سرافرازانه ایستاد و دشمنان جرات نکردند یک وجب از خاک کشورمان را اشغال کنند و این ثمره خون برادر شهید شما بوده و ما وام‌دار شهدا تا ابد خواهیم بود.

باقری‌ کنی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم میراث این شهدا دچار تحریف شود، یادآور شد: هدف شهدا هدفی متعالی است؛ آنها خود این راه را انتخاب کردند و این انتخاب ارزشمند در جهت صیانت از مردم و آرمان‌ها و تمدن یک ملت است. همه ما در هر مذهب و دینی و تفکر اجتماعی و سیاسی باشیم در مقابل این شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم. یکی از مصادیق بارز آن هم زمان شهادت و در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی و سالگرد ایشان به نمایش گذاشته شد و نشان داد که مردم هوشمندانه مخلص افرادی هستند که خود را وقف یک هدف متعالی کردند.

در ادامه این دیدار همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه اقلیت‌های دینی و جامعه ایرانیان کلیمی خود را از جامعه ایران جدا نمی‌دانند و دوش به دوش هموطنان خود در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با دشمنان این مرز و بوم جنگیده‌اند و جان خود را فدای کشورمان کرده‌اند.

خواهر این شهید گرانقدر نیز در ادامه تاریخچه‌ای از زندگی خانواده خود در قصر شیرین بازگو کرد و افزود: پس از اشغال قصر شیرین توسط رژیم صدام، عراقی‌ها تمام مردم را در میدان جمع کردند و گفتند باید بروید سرپل ذهاب و دیگر نمی‌توانید به خانه خود بازگردید. زن و مرد و بچه را آواره کوچه و خیابان بدون هیچ وسیله‌ای کردند. دشمنان این مرز و بوم باید بدانند که کلیمی و مسیحی و ارمنی و مسلمان همه در کنار هم از آرمان‌های کشورمان تا آخرین لحظه خون خود دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز