خبرگزاری کار ایران

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه:

در کنار دولت به رفع مشکلات مردم کمک می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۴۸۹

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات مردم با دولت همکاری می‌کنیم، گفت: مأموریت اصلی سپاه برقراری امنیت پایدار است و در کنار این مأموریت مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی را در سراسر کشور دنبال می کند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید ضیاءالدین حزنی صبح چهارشنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد و کارکردهای این قرارگاه پرداخت.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با تاکید بر این که  مأموریت اصلی سپاه  برقراری امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار این مأموریت مردم یاری و محرومیت زدایی را در سراسر کشور با اولویت مناطق حساس و صعب العبور دنبال می‌کند.

سردار حزنی افزود: در گذشته اقدامات محرومیت‌زدایی تا شعاع ۷۰ کیلومتری پروژه‌ها انجام می شد اما پس از تشکیل قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی، تمامی رده‌ها و نیروها در امر محرومیت زدایی مشارکت دارند و این قرارگاه هماهنگی بین آنان را دنبال می کند.

دبیرقرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه  اثبات کارآمدی نظام، کمک به کاهش فقر و محرومیت، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان و ارتقای سطح سلامت را از جمله اهداف اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه عنوان و تاکید کرد: این اقدامات در حوزه فعالیت های زود بازده، متوسط و ملی دسته بندی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد طرح های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه زودبازده و فاقد پیچیدگی فنی هستند گفت: بخش اعظمی از این طرح ها با کمک مردم بومی مناطق با اولویت نقاط مرزی مناطق دور افتاده و نقاط محروم و حساس اجرا می‌شود.

سردار حزنی با تاکید بر اینکه همواره پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای طرح ها مورد توجه ما بوده است گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دولت_ به عنوان مسوول رفع محرومیت زدایی در کشور_ قرار گرفته و به دولت در تحقق این ماموریت مهم کمک می کند.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه  اقدامات این قرارگاه  را شامل تهیه جهیزیه برای نوعروسان جوان در مناطق محروم، ساخت مسکن مددجویی و مسکن معلولین، احداث واحدهای آموزشی، مساجد، حوزه علمیه، خانه عالم و ساماندهی حاشیه شهرها عنوان و اظهار کرد: بنا داریم تمرکز خود را در سال ۱۴۰۰ روی موضوعات آب و اشتغال قرار دهیم و نیازهای عمرانی و امنیت غذایی را در مناطق محروم مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع سلامت احداث و مرمت خانه‌های بهداشت، غسالخانه ها، سرویس های بهداشتی و حمام را به انجام می رسانیم گفت: ترمیم و مرمت قنات ها، چاه ها، احداث سیستم های آبخیزداری، پرورش دام، احداث استخر آبزیان و لایروبی انهار و احداث و مرمت گلخانه ها از دیگر اقدامات محرومیت‌زدایی دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه می باشد.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمامی فرماندهان نیروها، قرارگاه ها و سپاه‌های استانی ما در اقصی نقاط کشور در کنار مأموریت اصلی خود، محرومیت‌زدایی و مردم یاری را با نگاه و توجه ویژه دنبال می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز