خبرگزاری کار ایران

ظریف در بد ورود به مسکو:

نیاز است بعد از رفتن ترامپ مواضع خود را با روسیه هماهنگ کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۹۵۸

وزیر خارجه ایران در سفر خود به منطقه قفقاز وارد امروز وارد مسکو شد و هدف این سفر خود را گفت‌وگوهای دو جانبه، قره باغ و همکاری شش یا پنج جانبه و همچنین هماهنگی با روسیه پس از رفتن ترامپ عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف  در مقصد دوم سفرش به منطقه قفقاز امروز سه‌شنبه هفتم بهمن ماه، وارد مسکو شد و در بدو ورود به روسیه درباره تعدد سفرهایش به این کشور اظهار داشت: روابط ایران و فدراسیون روسیه اقتضا می‌کند تماس‌ها به صورت مرتب و مستمر ادامه داشته باشد و همه گیری کرونا هم باعث نمی‌شود این تماس‌ها را متوقف کنیم.

وی در توضیح اهداف سفرش گفت: یکی از این اهداف این سفر روابط دوجانبه است. روابط ما با روسیه راهبردی است و نیاز است به آن بپردازیم و نقاطی که در روابط وجود دارد را حل و فصل کنیم.

ظریف درباره هدف دیگر این سفر بیان کرد: بعد از بحران قره باغ و جنگی که در منطقه و همسایگی و در کنار مرزهای ما اتفاق افتاد، با تلاش فدراسیون روسیه و آقای پوتین این جنگ ختم شده و توافق‌هایی انجام شده است، که به نظر ما اجرای این توافق‌ها برای ایجاد منافع مشترک بین کشورهای منطقه به خصوص در حوزه ترانزیت و مشارکت و همکاری برای پیشرفت مهم است.

وی ادامه داد: در این زمینه گفت‌وگوهای خوبی با آقای علی اف و دیگر دوستان در جمهوری آذربایجان داشتیم و ان‌شاءالله در مسکو آنها ادامه می‌دهیم و بعد در بخش‌های بعدی سفر به کشورهای دیگر قفقاز ارمنستان و گرجستان و بعد هم به ترکیه سفر خواهیم کرد و پیشنهادهایی که در این زمینه برای همکاری شش جانبه در منطقه مطرح است را پیگیری می‌‌کنیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجه ایران یادآور شد:‌ شرایط بین‌المللی، بحث برجام و ضرورت اجرای تعهدات همه طرف‌ها، موضع مشترک ما با روسیه است و درباره آن هم بحث می‌کنیم. شرایط دیگر منطقه مثل افغانستان، سوریه و یمن و بحث‌های دیگر منطقه همیشه در دستورکار مذاکرات ماست و امیدواریم امروز فرصت کنیم درباره همه این موضوعات صحبت کنیم.

وی درباره اینکه برخی به رغم سفرهای متعددش به روسیه این سفر متفاوت میدانند، خاطرنشان کرد: همیشه در شرایط مختلف ما بحث‌های مهمی با دوستان روس داریم.

ظریف گفت: این سفر به خاطر اینکه بحث قره باغ و بحث همکاری شش جانبه یا پنج جانبه بحث مهمی خواهد بود یک ویژگی جدیدی دارد که منطقه قفقاز را در این سفر به صورت مشخص پیگیری می‌کنیم و شرایط بین‌المللی هم با رفتن ترامپ شرایط ویژه‌ای است که نیاز است با روسیه مواضع خود را در این خصوص هماهنگ کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز