خبرگزاری کار ایران

از سوی هیات دولت؛

اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۵۱۵

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت را به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه‌های ۲۱ خرداد و ۹ مهر ۱۳۹۹ به استناد قانون حمایت از حقوق معلولان، اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را تصویب کرد.

مطابق این اساسنامه، به منظور ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، وابسته به سازمان بهزیستی و دارای شخصیت حقوقی، اداری و مالی مستقل، تشکیل و اداره می‌شود.

مرکز اصلی صندوق در تهران است که با سرمایه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال (از محل اعتبارات مصوب مربوط به سازمان بهزیستی) اداره می‌شود.

اعطای تسهیلات خود اشتغالی و حمایت از کارآفرینان در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت، اعطای تسهیلات اعتباری در قالب‌های مختلف از قبیل قرض‌الحسنه جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای افراد دارای معلولیت، کمک مالی جهت ایجاد زیرساخت‌های اشتغال برای افراد دارای معلولیت و نیز کمک به تأمین و پرداخت یارانه سود و کارمزد به مجریان طرح‌های اشتغال‌زا و کارآفرینی افراد دارای معلولیت، وظایف و اختیارات صندوق را تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز