خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

جزئیات افزایش ۲برابری یارانه‌ها در سال ۱۴۰۰/ سربازان متاهل ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند/ افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۰۴۳

یک عضو کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰ گفت: یارانه ها در سال آینده تا ۱۸۰ هزار تومان می‌رسد و یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد حدود ۲۶۵ هزار تومان خواهد بود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش ۲برابری یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۰ گفت: نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گذشته وعده داده بودند از محل اصلاح قیمت ارز و برخی از حامل‌های انرژی که به صورت دولتی به صنایعی مانند فولاد و پتروشمی داده می‌شود، یارانه‌ها را افزایش دهیم و ما امروز در کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰ به وعده‌ای که داده بودیم عمل کردیم.

این عضو کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰ ادامه داد: ۸ میلیارد دلار به صورت ارز ترجیحی یا همان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی داده شده بود، که ۵ میلیارد برای کالاها و حدود ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار  نیز برای دارو در نظر گرفته شد تا مردم پروتئین و داروی ارزان داشته باشند اما عملاً این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل سیاست‌های غلط و گره‌زدن موضوعات به سیاست خارجی و برجام از تامین معاش مردم غافل شدیم که باید آن را جبران کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۳ سال گذشته یک طبقه ویژه با امضاء طلایی و خاص به وجود آمده که ۵۱ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده‌اند که حدود ۳۱ میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده است و به همین سبب است که مردم برای خرید مرغ گوشت و پروتئین صف می کشند.

وی تاکید کرد: امروز خرید محصولات خوراکی برای مردم سخت شده و جالب آن جا است که اگر قیمت آن‌ها را با ارز آزاد هم حساب کنیم تا این حد گران نمی‌شود که این امر نشان از آن دارد که طبقه ویژه‌خواری در حدود این ۳ سال موجودی کشور را برای استفاده شخصی خودشان خرج می‌کنند نه در اختیار تولید قرار می‌دهند و نه به فکر توسعه هستند بنابراین تصمیم گرفتیم اصلاح قیمت انجام دهیم.

این عضو کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰ با بیان اینکه خط قرمز مجلس یازدهم گرانی و تورم است گفت: در سال آینده افزایش حداقل ۲ برابری برای یارانه‌ها و افزایش حداکثری برای مستمری بگیران  کمیته امداد در نظر گرفته‌ایم، یعنی هر فردی که تحت پوشش کمیته امداد است حدود ۲۶۰ هزار تومان دریافت می‌کند که این کار برای حمایت از قشر آسیب پذیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰ یارانه ها ۲برابر شده است؛ یعنی  ۱۰ میلیون نفری که تحت پوشش کمیته امداد هستند حدود ۲۶۵ هزار تومان، ۲۵ میلیون نفر حدود ۱۸۰ هزار تومان، ۲۰ میلیون نفر حدود ۱۳۱ هزار تومان و ۲۰ میلیون آخر  هم حدود ۷۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

یوسفی در پایان گفت: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سربازان بود که مصوب کردیم حقوق سربازان  مجرد حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سربازان  متاهل ۲ میلیون تومان دریافتی داشته باشند تا از این قشر شریف نیز حمایتی به عمل آورده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز