خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت اخلاق در کشور در معرض خطر است/ برخی مقامات به خود اجازه می‌دهند هر حرفی را زده و هر عملی را مرتکب شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۴۳۶

یک حقوقدان گفت: باید به داد وضعیت اخلاق در میان فعالان و مقامات سیاسی ایران رسید. آنچه که امروز به شکل روزمره مورد بی‌مهری و بی‌‎توجهی قرار می‌گیرد، اخلاق است.

کامبیز نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص درگیری فیزیکی نماینده مجلس با سرباز راهور، اظهار کرد: نزاع بیرون از مجلس در زمره رفتارها و اختیارات نمایندگان قرار نمی‌گیرد و باید تحت تعقیب کیفری قرار بگیرد. 

این حقوقدان افزود: باید به داد وضعیت اخلاق در میان فعالان و مقامات سیاسی ایران رسید. آنچه که امروز به شکل روزمره مورد بی‌مهری و بی‌‎توجهی قرار می‌گیرد، اخلاق است. 

نوروزی گفت: شکایت و محکومیت این نماینده مهم نیست، مهم‌تر این است که فضای سیاست در ایران بگونه‌ای شده که مقامات سیاسی و کسانی که احساس می‌کنند مصونیت دارند، به خودشان اجازه می‌دهند که هر حرفی را بزنند یا هر عملی را مرتکب شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت اخلاق در کشور در معرض خطر است، گفت: اخلاق مهم‌تر و فراتر از قانون است و اگر اخلاق نباشد، اجرای قانون مشکلی را حل نمی‌کند.

این حقوقدان ادامه داد: از آنجایی که چنین رفتاری خلاف شأن نمایندگی است، این موضوع در مجلس نیز باید مورد رسیدگی قرار بگیرد اما متأسفانه در عرصه سیاست ملاحظه‌ها و مصونیت‌ها باعث شده است که معیارهای اخلاقی و ارزشی فراموش شود و به طور مکرر نقض شود. در مجموع بی‌ادبی و بی‌اخلاقی در عرصه سیاست در ایران شیوه بسیار رایجی پیدا کرده است.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز