خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی شبکه چهار:

اظهارات حجت الاسلام جهان بزرگی مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسئولین نظام بود/ می‌بایست آن را جبران کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۸۱۹

شبکه چهار صدا و سیما پیرو بخشی‌ از سخنان غیر منصفانه و غیرحرفه‌ای حجت الاسلام جهان بزرگی در برنامه "زاویه" این شبکه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد قطعا سخنان وی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است و می‌بایست آن را جبران کند.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه شبکه چهار به شرح ذیل است:

امام علی علیه السلام:

عَقلُ المَرءِ نِظامُهُ، و أدبُه قِوامُهُ، و صِدقُه إمامُهُ، و شُکرُهُ تَمامُهُ.

خرد آدمی مایه سامان اوست، و ادبش مایه قوام او، و راستی‌اش پیشوای اوست، و سپاس گزاری‌اش کمال او. (غررالحکم / ۶۳۳۵)

«گفت وگو» میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیش‌برد جامعه است و بر همگان خصوصا اصحاب قلم و اندیشه، واجب است تا از گفت وگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشایندی که توسط مهمان برنامه زاویه و برخلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسئولین نظام بود و با سیاست‌های کلی شبکه چهار، مبنی بر توسعه‌ی ادب و آداب گفت وگو، در تضاد کامل قرار داشت. به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و نیز شبکه چهار سیما در توسعه گفت وگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند.

امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مهمانان در برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفت‌وگو تنگ‌تر نشود و شکافهای فکری و اجتماعی بیش از این نشود.

در این میانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده مسئولیت اظهار نظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آن‌هاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی و صراحتا در پایان برنامه بر آن تاکید کرد و مدیران و برنامه سازان پیش از برنامه همواره کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می‌کنند. این صحبت‌ها نه تنها مورد تایید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می‌داند.

قطعا سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مدظله العالی) است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز