خبرگزاری کار ایران

انجام موفقیت‌آمیز هلی‌برن و انهدام اهداف در شب توسط بالگردهای هوانیروز

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۳۵۵

یگان های واکنش سریع و بالگردهای هجومی ارتش برای نخستین بار در شب عملیات هلی برن و اجرای آتش در سواحل دریا و انهدام اهداف ثابت و متحرک را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش ایلنا، بالگردهای هجومی که به تازگی به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند برای نخستین بار در شب عملیات هلی برن و اجرای آتش در نوار ساحلی را با موفقیت در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش انجام دادند.

در این بخش از رزمایش که شب گذشته انجام شد، بالگردهای هجومی ۲۱۴ که اخیرا به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند، توانستند عملیات هلی برن شبانه و پشتیبانی آتش نزدیک از یگان ها را در ساحل با موفقیت انجام دهند و نیروهای مخصوص و واکنش سریع ارتش را به سرعت در مناطق مورد نظر گسترش دهند.

این عملیات برای نخستین بار در راستای ارتقاء توان رزمی و به منظور ارزیابی و مهارت و جسارت خلبانان در ماموریت‌های پرواز در شب با بهره گیری از تجهیزات و تسلیحات نوین بومی و ایرانی اجرا شد.

امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، این عملیات را اقدامی کم نظیر در  منطقه و فرامنطقه عنوان کرد و ابتکار عمل و آموزش تاکتیک‌های نوین به خلبانان و اقدام هماهنگ با یگان‌های واکنش سریع را  امیدوار کننده و موجب ارتقاء آمادگی هوانیروز دانست.

رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش روز سه شنبه با هدف ارزیابی میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدها و انتقال سریع نیروها از مناطق سرزمینی به منطقه ماموریت برابر طرح‌های پیش بینی شده در سواحل مکران آغاز شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز