خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد؛

اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد نیروی زمینی ارتش

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۱۰

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی به‌منظور ارزیابی مهارت نیروهای هوابرد زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(نزاجا)، با به‌کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیماهای سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز، با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، در حاشیه رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی با به‌کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیماهای سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز صبح امروز(سه‌شنبه، ۳۰ دی) با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

وی افزود: عملیات مشترک هوابرد برای ارزیابی مهارت کارکنان تیپ قهرمان ۵۵ هوابرد طرح‌ریزی شده، که از پادگان سرزمینی مستقیما توسط هواپیماهای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به منطقه هدف ترابری شده و در منطقه موردنظر فرود آمدند؛ سپس با به‌کارگیری ادوات زرهی شنیدار، ماموریت خود را برای تصرف اهداف در منطقه ساحلی آغاز کردند.

جانشین فرمانده نزاجا تصریح کرد: در پایان این عملیات عملکرد تیپ هوابرد در به‌کارگیری ادوات شنیدار و زرهی در منطقه هدف مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت.

امیر سرتیپ نعمتی ادامه داد: پشتیبانی و امنیت هوایی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در اجرای ماموریت توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) انجام می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش و تاثیر مهم آن در ارتقای توان دفاعی، گفت: کارکنان تیپ ۵۵ روی زمین از ادوات تهاجمی شنیدار استفاده کرده و با تیپ مکانیزه‌ هجومی ما مشترک خواهند شد.

امیر سرتیپ نعمتی خاطرنشان کرد: در این رزمایش عملیات مشترک در دو مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول تا فرود روی زمین و مرحله دوم بعد از فرود نیروهای واکنش سریع بر روی زمین انجام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: عملیات متحرک هوایی با هدف استفاده از بالگردهای شنوک و ۲۱۴ هوانیروز در دو بخش بر روی آب و در سطح و زیر سطح طرح‌ریزی و انجام شده و بدین ترتیب اهداف در عمق دریا و ساحل به‌طور همزمان منهدم شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز