خبرگزاری کار ایران

با حضور سردار کوثری؛

«تاریخ شفاهی جنگ الکترونیک به روایت سردار زارعی» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۸۴۸

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در مراسمی از کتاب «تاریخ شفاهی جنگ الکترونیک به روایت سردار دکتر علی‌اصغر زارعی» رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد،سردار نائینی رئیس این مرکز گفت:مهمترین  سرمایه انقلاب اسلامی، سرمایه معنوی و انسانی است. سردار زارعی نیز که در مکتب امام راحل تربیت شده بود، شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد:زندگی تک تک انسان‌هایی همچون سردار زارعی درس‌آموز است. سردار زارعی در مجاهدت برای انقلاب اسلامی هیچگاه از پای ننشست تا اهداف انقلاب اسلامی محقق شود و در همه تغییرات میدان‌های نبرد پای کار بود و برای حفظ انقلاب در برابر توطئه‌های مختلف از جمله وقایع سال ۱۳۸۸ فداکاری کرد.

سردار نائینی با اشاره به خدمات مرحوم سردار زارعی در دفاع مقدس گفت:این رزمنده دفاع مقدس یکی از چند نفر اصلی رسته تخصصی مخابرات و جنگ الکترونیک بود. متاسفانه تاکنون به رشته‌های تخصصی در دفاع مقدس آنطور که باید پرداخته نشده است.

در بخش دیگر این مراسم، یحیی نیازی که این کتاب به همت این نویسنده و پژوهشگر تالیف شده است، گزارشی از سیر تولید این اثر را ارائه کرد.

وی یادآور شد: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از چند سال قبل بررسی و تولید اثر در رسته‌های تخصصی را آغاز کرده است.

به گفته نیازی، بعد از انتشار تاریخ شفاهی سردار اسحاقی در بحث جنگ الکترونیک، با سردار زارعی به عنوان مطلع‌ترین فرد در این رسته تخصصی گفت‌وگو کردیم که این کتاب ماحصل این گفت‌وگوها است و سردار زارعی به صورت کامل موارد مورد نیاز را بیان کرد.

در این مراسم، همچنین سردار کوثری از همرزمان مرحوم سردار زارعی، خستگی‌ناپذیری و زندگی هدفدار را از ویژگی‌های سردار زارعی برشمرد و گفت: برخی تصور می‌کنند نظامیان روحیه خشنی دارند در حالی که سردار زارعی به معنی واقعی پدری مهربان بود.

سردار کوثری همچنین خاطراتی را از دوره نمایندگی سردار زارعی بیان کرد.

در این مراسم با حضور خانواده مرحوم سردار زارعی و تعدادی از همرزمانش، کتاب «تاریخ شفاهی جنگ الکترونیک به روایت  سردار دکتر علی‌اصغر زارعی» رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز