خبرگزاری کار ایران

جلودار زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی تاثیر وحشتناکی بر روی اقشار ضعیف و کارگران می‌گذارد/ امروز صدا خُرد شدن استخوان اقشار کم درآمد به گوش می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۷۷۳

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی تاثیر وحشتناکی بر روی اقشار ضعیف و کارگران می‌گذارد و به مشکلاتی دامن می‌زند که در آینده باید برای آن‌ها راه حل پیدا کرد.

سهیلا جلودار زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش نرخ ارز در بودجه سال ۱۴۰۰ از یازده هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و حذف ارز دولتی ( ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی) و تاثیر آن بر روی اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه گفت: به طور قطع تغییر مبنای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۷ هزار ۵۰۰ تومان مشکلاتی را برای اقشار کم درآمد بوجود می‌آورد. در این تغییر قیمت، نرخ ارز تقریبا حدود ۴ برابر می‌شود که بر روی کالاهای اساسی و ملزومات اقشار کم درآمد و کارگری تاثیرات وحشتناکی خواهد گذاشت.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همین امروز هم می‌توان صدای خُرد شدن استخوان قشر ضعیف و کم درآمد را شنید. تامین معیشت واقعا به مردم فشار آورده است که اگر برای‌ آنها فکری نشود قطعا در آینده با معضلات بزرگتری رو به رو خواهیم شد. 

جلودارزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که کسانی که ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کرده‌اند معتقد هستند که این ارز محل رانت و فساد شده‌اند و ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی جلوی این رانت را خواهد گرفت، گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به چند قلم کالا بیشتر تعلق نمی‌گیرد و با همان مردم در حال حاضر یک آب باریکه دارند و نان را می‌توانند تهیه کنند. اگر قیمت ارز دولتی افزایش پیدا کند، بعضی از کالاهای اساسی که امروز به دست مردم می‌رسد  دیگر آن موقع به دست‌شان نمی‌رسد!

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همین امروز مردم نان را قسطی و نسیه تهیه می‌کنند؛ اگر کمک دیگر طبقات جامعه نبود اقشار کم درآمد و ضعیف با مشکل رو به رو بودند. همین افزایش قیمت ارز بر روی درست کردن نانوایی زنجیره‌ای که خود مردم پایه گذارش بودند که دیگران نان رایگان بگیرند تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز