خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری:

دفاع مقدس ذخیره‌ای بزرگ برای کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۹۸۰

فرمانده نیروی انتظامی، دفاع مقدس را ذخیره‌ای بزرگ برای کشور دانست و گفت: ما در دفاع مقدس آبدیده شدیم و اگر تجربه آن دوران را نداشتیم، نمی‌توانستیم با فتنه‌های زمانه مقابله کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری صبح دوشنبه در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهارکرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا که در همین سالن خلیج فارس در موزه دفاع مقدس نمایش داده شد، به نکات مهمی درباره دفاع مقدس تاکید کردند. اگر فرمایشات ایشان را عمل کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید، ما باید به ابعاد داخلی و خارجی و تاثیری که بر جوانان گذاشته توجه ویژه داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در هشت سال دفاع مقدس به صورت ظاهر خسارت‌هایی چه از نظر دادن فرزندان برومند کشور و خسارت‌های مادی وارد شد اما امام (ره) جنگ را نعمت عنوان کردند. شاید در ذهن‌مان تحلیل این موضوع سخت بود اما گذر زمان موجب شد تا به نعمت‌های جنگ پی ببریم.  

اشتری گفت: اگر دوران جنگ را پشت سر نمی‌گذاشتیم نمی‌توانستیم با گروه‌های ضد انقلاب، منافقین و تهدیدهایی که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی داشتند مقابله کنیم و در همه آنها پیروز شویم. پیروزی در تمامی عرصه‌ها نتیجه آبدیدگی، توکل به خداوند و مقاومت ما در دفاع مقدس بود. امروز هم با همان روحیه جهادی در کشور رشد و پیشرفت کردیم. در موضوع هسته‌ای، پزشکی و کرونا بر گرفته از روحیه جهادی دفاع مقدس است.  

وی خاطرنشان کرد: جوانان ما به شهیدانی مانند قاسم سلیمانی، خرازی، ردانی پور، همت و دیگران تأسی می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه یادآور شد: در دوران دفاع مقدس حدود ۸۰۰۰ نفر از کادر نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و ۵۰۰۰ نفر هم بعد از دفاع مقدس شهید داشته‌ایم.

اشتری گفت: نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس باید خوب دیده شود. نقش ژاندارمری، کمیته و شهربانی باید خوب بیان شود چرا که تا قبل جنگ بعثی ها حدود۵۰۰ تعرض به خاک کشورمان داشتند.

وی در ادامه به موزه دفاع مقدس تصریح کرد: در بخش محتوایی باید قوی‌تر کار کنیم و مکانی برای نمایش نقش ناجا در نظر بگیرید ما هم کمک خواهیم کرد. امروز حافظان امنیت که در دفاع از جان، مال و ناموس فداکاری می‌کنند نیروی انتظامی است. مأمور ما یک شخص را که ‌تصمیم داشت خود سوزی کند نجات می‌دهد و خودش یک هفته بعد جانش را داد. چنین شخصی باید به جامعه معرفی شود. او حتی اعضای بدن خود را اهدا کرده بود.

فرمانده ناجا ادامه داد: هرچه به دفاع مقدس و ارزش‌های ان ورود پیدا می‌کنیم اثرات خودش را بیشتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود کشور را در حوزه‌های دفاعی امنیتی، سیاسی، اقتصادی بیمه کنیم.  

اشتری در ادامه گفت: به ذهن زلال جوانان ما در همه عرصه‌ها هجوم آورده‌اند. بنابراین باید در این زمینه‌ها بیشتر کار کنیم و جوانان را بیمه کنیم.  

وی تصریح کرد: در این ۴۰ سال در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌ داشتیم. با این همه هجمه اگر کشورهای دیگر بودند خیلی دوام نمی‌آورند. ما باید برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس برنامه‌ریزی داشته باشیم. همه نهادهای فرهنگی، کشوری و لشکری مسئول هستند. رمز موفقیت رزمندگان ما رضایت خداوند بود. به فرمان امام لبیک می‌گفتند و معتقد داشتند ایشان نایب امام زمان هستند. کاری که برای خدا باشد، خداوند هم کمک خواهد کرد.  

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: درکنار اینکه وی یک فرمانده شجاع، قوی، مردم دار بود رمز موفقیتش اخلاص، ولایتمداری و نیت الهی او بود. مکتب حاج قاسم و فرهنگ دفاع مقدس مشکلات کشور را می‌تواند حل کند و قطعا ما پیروز خواهیم شد. اگر درجایی موفقیت نداشتیم از مسیر خارج شدیم.  

اشتری با اشاره به ویروس کرونا یادآور شد: حدود ۱۱ ماه است که درگیر این ویروس هستیم و کشور در یک حالت آماده باش در برابر این ویروس قرار دارد. نقش نیروهای مسلح در مقابله با شیوع ویروس کرونا موثر بوده است. به عنوان مثال در ضد عفونی کردن معابر، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران، ورود تجهیزات جدید، برخورد با محتکرین کارهای خوبی انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین در موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌های ترافیکی کارهای بزرگ بود. حدود  ۵۰۰ هزار نفر روز برای این کار در نظر گرفته شده بود. در بحث صنوف بیشتر از ۸۰ درصد کار انجام داده است. در رصد فضاهای مجازی و مقابله با سایت‌ها کارهای بزرگ ما بودند. کمترین حاشیه و مشکل را هم داشته‌است. اکنون آمارهای تلفات ناشی از کرونا به کمتر از یک پنجم رسیده است. امیدوارم آینده هم به همین منوال پیش برود.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در موضوع واکسن هم مقام معظم رهبری یک موضع داشتند و  تمام صحبت‌های ایشان گره‌گشا بود. موضع ایشان در مورد استفاده نکردن از واکسن‌های آمریکا انگلیس و فرانسه بود که رسانه‌های بیگانه و تعدادی در داخل موضع گرفتند. این درحالی است که دلسوز تر از ایشان برای ملت ما نیست.

اشتری خاطرنشان کرد: اگر به اینها اعتماد کنیم باید به هوشمندی خود شک کنیم. اینها رسوا شدند دیدیم که چگونه این واکسن‌ها موجب مرگ و میر شد. ما از این کشورها واکسن نمی‌خوریم و روی پای خود می‌ایستم. تا اینجا هم فرایندها خوب پیش رفته است. اگر در کرونا هم توانستیم در کمبود تجهیزات، تحریم‌ها واکسن بسازیم ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد. به امید خدا واکسن در کشور تولید خواهد شد و موفق خواهیم شد.

وی در بخش دیگر این همایش از تولید محتوای دیجیتال، سی دی هشتم از عملیات‌های دفاع مقدس، بسته کمک آموزشی محتوای درس‌ دو واحدی دفاع مقدس در دانشگاه و ربات جستجوگر دفاع مقدس رونمایی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز