خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس کل دادگستری تهران؛

دستورالعمل ارزیابی، تقویت و اتقان آراء قضایی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۳۹۵

رئیس کل دادگستری استان تهران دستورالعمل ارزیابی، تقویت و اتقان آراء قضایی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد حشمتی دستورالعمل ارزیابی، تقویت و اتقان آراء قضایی را ابلاغ کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این دستورالعمل با اشاره به اصل ۱۶۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جهت نیل به اهداف راهبردی برنامه تحولی، ارتقاء آرای صادره از مراجع قضایی در کنار تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش موجودی شعب را از اهمیت بسیار بالایی برشمرد.

وی در چهار مبحث با ذکر تعاریف و مفاهیم، اهداف، ساختار و تشکیلات و وظایف و تکالیف و ۱۵ ماده و سه تبصره این دستورالعمل را به معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان تهران جهت اجرا ابلاغ کرد و کلیه روسا و سرپرستان واحد‌های قضایی را مکلف به همکاری با این معاونت کرد.

از جمله اهداف این دستورالعمل که مبتنی بر اصول حاکم بر دادرسی سریع و عادلانه است؛ حفظ کیفیت آراء قضایی و ارتقاء آن و افزایش صدور آراء متقن است.

در بخش دیگر این دستورالعمل بر رصد و پایش مستمر آراء و تصمیمات قضایی محاکم بدوی و تجدیدنظر و شعب دادسرا شورای حل اختلاف به منظور شناسایی آراء متقن و ضعیف و شناسایی نقاط ضعف علمی قضات صادرکننده آراء، برنامه ریزی در جهت ارتقاء سطح دانش قضات، تشویق قضات صادرکننده آراء برتر، اراده مستمر گزارش کیفیت آراء صادره تاکید شده است.

در بخش سوم این دستورالعمل به کارگروه ارزیابی و اتقان آراء قضایی متشکل از معاونین نظارت و ارزشیابی قضات، منابع انسانی، نظارت و ارزیابی، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، سرپرست دادگاه تجدید نظر استان تهران و یکی از معاونان رئیس کل محاکم تهران و دادستان تهران و سه نفر از قضات مجرب محاکم بدوی و تجدیدنظر به انتخاب رئیس کل دادگستری تهران و دبیری معاون منابع انسانی دادگستری استان تهران اشاره شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز