خبرگزاری کار ایران

لطفی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

تعدد قوانین، زمینه‌ساز بی‌عدالتی در جامعه/ یارانه‌های پنهان عمدتا به جیب ثروتمندان جامعه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۲۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تعدد قوانین و قوانین مزاحم منجر به بی عدالتی در جامعه شده، تعدد مراکز تصمیم گیر در حوزه قانونگذاری، جایگاه مجلس را تضعیف کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) مجلس شورای اسلامی حسن لطفی نماینده رزن و درگزین در نطق میان دستور خود گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای مشخصه های منحصر به فردی است که آن را از سایر نظام ها متمایز کرده است، امام خمینی(ره) این حکومت الهی را براساس حفظ کرامت انسان، اخلاقمداری، قانونمداری، شایسته سالاری و رعایت عدالت اجتماعی بنا نهاده است. دشمنان این نظام، اصولگرا و اصلاح طلب، انقلابی و غیر انقلابی و خودی و غیر خودی نمی شناسند و از اختلافات سیاسی به عنوان دست مایه ای برای ایجاد تفرقه و نفاق استفاده می کنند.

وی ادامه داد: آمریکا و همپیمانان مزدورش از عظمت تمدن ایران اسلامی و از شهادت سردار سلیمانی ها و شهید فخری زاده ها، شهدای هسته ای و شهدای حرم و از اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی و انتظامی وحشت زده شده و چون  توان با این تمدن عظیم نداشته و ندارند دست به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران زده اند.

نماینده رزن در مجلس اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود رشد و توسعه فزاینده در اکثر زمینه ها با مشکلات عدیده ای مواجه است، فاصله طبقاتی، حقوق های نجومی، اختلاس های بی رویه، تورم و گرانی افسارگسیخته و لحظه ای، فقر و بیکاری، قاچاق کالا و ارز و بروکراسی پیچیده اداری شایسته ملت شریف ایران نبوده و نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: برادران و خواهران، تنها راه نجات کشور چنگ زدن به ریسمان الهی و متفرق نشدن است یعنی همان ایمان به خداوند قادر و متعال کتاب خدا و اطاعت از ولی وفقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر کبیر انقلاب اسلامی است. ما نمایندگان مجلس و مسئولین نظام باید برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و رشد و توسعه کشور نسبت به اصلاح امورات کشور به شرح زیر اقدام کنیم. ابزارهای نظارتی مجلس، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و اخطارها، تذکرات روزانه همکاران نه تنها راه گشا نبوده بلکه مجلس را دچار روزمرگی کرده است.

وی  در ادامه نطق خود اظهار داشت: تعدد قوانین و قوانین مزاحم و مضاعف منجر به بی عدالتی در جامعه شده است، تعدد مراکز تصمیم گیر در حوزه قانونگذاری جایگاه مجلس را تضعیف کرده است، نمایندگان مجلس بر اساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری همتراز وزرا بوده ولی در عمل امکانات یک کارشناس مسئول دستگاه دولتی را ندارند و با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: بروکراسی پیچیده اداری و فساد ناشی از آن مردم را به ستوه آورده و تولید را قفل کرده است آمار جامع و کامل مبتنی بر واقعیت های جامعه در هیچ یک از زمینه ها در کشور وجود ندارد و تصمیم گیری در سطح کلان را برای دولت و مجلس به مخاطره انداخته است.

لطفی گفت: پرداخت یارانه های پنهان که عمدتا به جیب ثروتمندان جامعه می رود، اقتصاد و تولید کشور را فلج کرده است، ۸۸ درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری و ۱۲ درصد صرف هزینه های عمرانی می شود با عنایت به موارد فوق ما نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی هم در پیشگاه خداوند متعال و هم در پیشگاه مردم قسم خورده و مکلفیم نسبت به حل مشکلات مذکور اقدام کنیم.

نماینده رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در خاتمه از توجه ویژه نوبخت معاون رئیس جمهور، نمکی وزیر بهداشت و درمان، اردکانی وزیر نیرو، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شاهرخی استانداران همدان، فرمانداران شهرستان های رزن و درگزین تشکر و قدردانی می کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس اظهارداشت: همچنین لازمی می دانم نارضایتی مردم را به دلیل گرانی های افسارگسیخته که سفره فقرا را کوچک و سفره ثروتمندان را رنگین کرده است از تیم اقتصادی دولت اعلام کنم، به وزرای آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی تذکر می دهم که نسبت به رفع مشکلات فرهنگیان، دانش آموزان، ورزشکاران و هنرمندان، اصلاح بزرگراه ها و راه های روستای شهرستان حوزه انتخابیه در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز