خبرگزاری کار ایران

نوروزی در تشریح سوال از وزیر علوم:

کارمندان وزارت علوم در تأمین معاش خود مشکل دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۳۸۱

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:کارمندان وزارت علوم در تأمین معاش مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ دی) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در تشریح سوال خود گفت: این سوال درباره علل عدم اقدام افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای ۵۰ هزار نفر از کارمندان وزارت علوم و مراکز وابسته به آن است که علیرغم پیگیری‌ها، از سال ۹۸ تاکنون اقدامی نشده است.

وی  ادامه داد: در سال ۲۰۲۰، هر ۷۳ روز یک بار، علم دو برابر می‌شود چرا که در عصر رقابت قرار داریم، این در حالی است که مشکلات وزارت علوم مانع پیشرفت علم شده است.اساتید و کارمندان سختکوش از سراسر کشور به ما مراجعه می‌کنند و از عملکرد وزیر و معاونان وی ناراضی هستند و در تأمین معاش خود نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

نماینده مردم علی آباد افزود:اختیارات اعطا شده به هیأت امنا برای جلوگیری از موانع پیشرفت بود تا قوانین بازدارنده رفع شود، نتوانسته است موانع را برطرف کند و حتی این مسئله، باعث ایجاد نارضایتی مجموعه وزارت علوم در کشور شده است.

وی ادامه داد: طبق مواد ۶۵، ۶۸ و ۷۱ و همچنین فصل ۵ و ۶ آئین نامه کارمندان، از سال ۹۸ تاکنون برای این موضوع پیگیری کرده ایم اما اقدامی انجام نشده است.

نوروزی بیان کرد: دانشگاه مهد علم است و هرساله رهبر معظم انقلاب با نخبگان و دانشگاهیان دیدار دارند لذا چشم امید همه جامعه به دانشگاه بوده که همواره منشأ حرکت ها و جنبش ها است اما عملکرد وزارت علوم مانع رشد و شکوفایی آن می شود.

وی با اشاره به نامه وزیر علوم به مقام معظم رهبری گفت: مسئولان وزارت علوم باید به جای سیاسی کاری باعث تربیت انسان های فهیم، خلاق، پرسشگر، عالم و فرهیخته شوند و اهمیت دانشگاه فرهنگیان نیز باید برای مسئولان وزارت علوم مسجل باشد به خصوص که رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه حضور یافتند که حاکی از اهمیت این مجموعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز