خبرگزاری کار ایران

ارائه بیش از ۲ میلیون خدمت حقوقی به صورت رایگان با ۳۱ هزار وکیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۲۲

۳۱ هزار وکیل مرکز وکلا در سراسر کشور بیش از دو میلیون خدمت حقوقی بدون مزد ارائه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مطابق آمار منتشر شده از کمیسیون معاضدت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به تفکیک استانها، ۳۱ هزار وکیل مرکز وکلا طی دو سال گذشته بیش از دو میلیون خدمت حقوقی به شهروندان ایرانی ارائه کردند که بدون مابه ازای مالی بوده است.

تعداد پرونده‌های تسخیری انجام شده در سال ۹۸ و نه ماهه سال ۹۹ در کل کشور به ترتیب ۲۹۶۴۵ و ۱۸۹۶۴ فقره بوده است. همچنین در سال ۹۸ تعداد ۱۱۰۰۲ پرونده کاری معاضدتی و در نه ماهه ابتدایی سال ۹۹ نیز ۷۳۶۹ پرونده کاری معاضدتی توسط وکلای مرکز وکلا انجام شده است.

آمار چند صد هزار نفری مشاوره‌های تلفنی توسط اعضای خدوم مرکز وکلا از همه قابل توجهتر است. در سال ۹۸ تعداد ۱۳۸۴۱۴۴ و در نه ماهه ابتدایی سال ۹۹ نیز تعداد ۶۲۶۱۸۲ مشاوره قضایی تلفنی از سوی وکلای مرکز انجام شده است.

علاوه بر این از ابتدای سال تا آبانماه، ۱۴۷۶۵۰۸ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۹ صورت پذیرفته است که در این رابطه و در مجموع ۵۴۰۲۴۳ دقیقه پاسخ از سوی متخصصان حقوقی به متقاضیان ارائه است. گفتنی است مرکز تماس ۱۲۹ برای شهروندان تهرانی و مرکز تماس ۰۲۱۴۱۸۰۱ برای سایر هموطنان از سراسر کشور به ارائه خدمات مشاورهای حقوقی میپردازد.

۳۱ هزار وکیل مرکز در حال ارائه خدمات معاضدتی به مردم شریف کشور هستند. مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه انجام تکالیف اجتماعی را جزء مسئولیت اجتماعی خود دانسته و سرافراز است که در عرضه خدمات معاضدتی پیشرو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز