خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاملین در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران از نظر غرب یک قدرت منطقه‌ای است/ ۲ دلیل بایدن برای علاقه به برجام/ با حضور حداکثری دموکرات‌ها در سنا، بایدن قدرت بیشتری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۱۲

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین گفت: ایران از نظر غرب یک قدرت منطقه‌ای است که نیاز به تعامل و مهار دارد و این توافق‌نامه راهی است که در مقابل جنگ ترجیح داده می‌شود.

دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگو با ایلنا دیدگاه خود را در مورد تنش‌ در روابط ایران و آمریکا و دوران پیش رو بیان کرد.

بایدن می‌خواهد بهترین راه در مورد برنامه هسته‌ای ایران انتخاب کند

دیوید شولتز در ابتدا ضمن ابراز امیدواری از اینکه با حضور رئیس‌جمهور جدید در کاخ سفید، تنش‌ها کاهش یابد، گفت: جو بایدن دوست دارد به عنوان بهترین راه در مورد برنامه هسته‌ای ایران انتخاب کرده و به برجام بازگردد.

بایدن به دو دلیل به برجام علاقمند است

وی با تاکید بر اینکه بایدن به برجام علاقمند است، گفت: او به این توافق هم به عنوان یک سیاست تعامل با ایران نگاه می‌کند و هم به این دلیل که او به عنوان بخشی از دولت اوباما در آن زمان از آن حمایت کرد، به شدت به آن متعهد است.

بایدن با حضور حداکثری دموکرات‌ها در سنا قدرت بیشتری دارد

این استاد دانشگاه در مورد احتمال تغییر در مفاد برجام گفت: شک دارم آمریکا بدون تغییر مجددا به این توافق وارد شود ولی اتفاق مثبت این است که اکنون که دموکرات‌ها سنا را کنترل می‌کنند، بایدن قدرت بیشتری برای اقدام دارد.

حمایت از برجام می‌تواند گام مثبت بایدن برای همکاری با اروپا باشد

شولتز تاکید کرد: حمایت از برجام روشی است که بایدن می‌تواند مجدداً با متحدان اروپایی برای ایجاد یک سیاست خارجی مشترک برای رفع بی‌ثباتی در خاورمیانه به کار گیرد و در این مسیر با اروپا  همکاری کند.

ایران از نظر غرب یک قدرت منطقه‌ای است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران از نظر غرب یک قدرت منطقه‌ای است که نیاز به تعامل و مهار دارد و این توافق‌نامه راهی است که در مقابل جنگ ترجیح داده می‌شود. همچنین در این سیاست فرض بر این است که این توافق ایران را به جریان اصلی سیاست و امور بین‌المللی بازمی‌گرداند!

انتخاب بایدن سیاست داخلی و روابط بین‌الملل آمریکا را تحت تأثیر قرار خواهد داد

شولتز در بخش دیگری از اظهارات خود به مهم‌ترین وقایع در سال میلادی که گذشت اشاره کرد و گفت: از دیدگاه ایالات متحده، انتخاب جو بایدن مهمترین رویداد سیاسی سالی که گذشت بود، این تحول سیاست داخلی و روابط بین‌الملل آمریکا را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز