خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ستادکل نیرو‌های مسلح در برنامه «یه روز تازه»:

مکتب شهدا، بعد از شهادت بیشتر توسعه پیدا می‌کند/ مکتب شهید سلیمانی بعد از شهادت ملت‌های منطقه را به جنب‌وجوش انداخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۰۶۷

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح، گفت: ما پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی را می‌خواهیم. دروان افول امریکا را می‌بینیم اما شکست قطعی امریکا را می‌خواهیم. پیروزی ملت‌های مسلمان بر مستکبران را آرزو داریم.

به گزارش ایلنا، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگو و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: در سالروز شهادت شهید سلیمانی و شهید کاظمی هستیم. این دو شهید از روز اول عاشق و معشوق بودند. شهید کاظمی در فراق دوستان بزرگوارش مثل شهید باکری، شهید زین‌الدین، شهید همت و سایر شهدا تاب و قرار نداشت. بعد از شهادت کاظمی هم شاهد بی‌تابی شهید سلیمانی بودیم. شهید سلیمانی بعد از شهادت شهید کاظمی روزگار سختی را گذراند.

شکارچی اظهار داشت: شهدا در عرصه دفاع مقدس با یکدیگر آشنا شدند. پیوند خونی ناگسستنی داشتند. تنها آرزوی این دو بزرگوار شهادت بود. برای نظام، انقلاب و برای مردم آرزوی پیروزی داشتند. شهید کاظمی فردی شاخص و مؤثر در دروان دفاع مقدس بود. فتح خرمشهر با صدای گرم او از بیسم ها شنیده شد. زمانی که فرماندهان ارشد بعث عراق صدای او را می‌شنیدند، از مقابله با رزمنده‌ها ناامید می‌شدند و وحشت تمام وجود آن‌ها را می‌گرفت. احمد کاظمی فتح آفرین و فجر آفرین بود. او دروان مبارزات خود را پیش از انقلاب آغاز کرده بود.

وی افزود: در اولین عملیات موفق جمهوری اسلامی که منجر به شکست حصر آبادان شد، شکست را به رخ دشمن کشید. تا آخر جنگ حضور داشت و در ناآرامی‌های منطقه کردستان نیز حضور پررنگی داشت. به عنوانی یک نابغه در آن منطقه عمل کرد. او همیشه جلوتر از رزمنده‌ها حرکت می‌کرد. او به رزمنده‌های تحت امر خود نمی‌گفت بروید بلکه می‌گفت بیایید. این برخورد برای نیروها روحیه آفرین بود.

سخنگو و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: در محاصره اشرار و ضدانقلاب بعد از دوران جنگ به فرماندهان تحت امر خود می‌گفت که به پیش من بیایید. زمانی که نگاهش به تصاویر و فیلم شهدا می‌افتاد، ناخودآگاه اشک می‌ریخت. حسرت نبود شهدا را می‌خورد. شهید سلیمانی نقل می‌کرد که شهید کاظمی دست پشت دستش می‌زد و همانند فردی بود که دچار خسارت شده است. شهید کاظمی تعریف می‌کرد که بر سر مزار شهید خرازی رفتم و با لفظ خودمانی به او گفتم حاج حسین خیلی نامرد هستی. ما وعده داشتیم که هرکدام زودتر شهید شدیم، دست دیگری را بگیریم اما تو دست من را نگرفتی. در همان لحظه بر سر مزار شهید خرازی گریست. مدتی طول نکشید که خبر شهادت او هم رسید. در کنار شهید خرازی به خاک سپرده شد.

شکارچی در ادامه گفت: در تشییع شهید احمد کاظمی دل مقام معظم رهبری ناآرام بود. رهبر انقلاب بازوی پر توانی را از دست داده بودند. شهید سلیمانی نیز بسیار بی‌قرار بود و احساس ناامیدی و قربت داشت. شهید سلیمانی در تشیع جنازه شهید کاظمی ویلچر جانباز 70 درصدی را در کل مراسم تشیع هل می‌داد. این شهدا به آرزوی دیرینه خود که برایش لحظه‌شماری می‌کردند، رسیدند. آثار، سبک و مکتب آن‌ها بیش از زمان حیاتشان توسعه پیدا کرد. به برکت خون شهید کاظمی افتخارات زیادی برای انقلاب رقم خورد. مکتب شهید سلیمانی بعد از شهادت ملت‌های منطقه را به جنب و جوش انداخت.

وی افزود: به یک اقتدار بزرگ موشکی رسیده‌ایم و شهید احمد کاظمی نقش مهمی در این مسیر داشت. نفوذ منطقه‌ای این روزها هم به واسطه خدمات شهید سلیمانی است. شهدا عمق انقلاب اسلامی را گسترش دادند. این افتخارات برای همه شهدا است. این دو شهید بزرگوار لحظه‌ای برای خودشان زندگی نکردند. همه‌چیز را برای خدا می‌دانستند. اخلاص، تعهد، نقش‌آفرینی و شجاعت برای خدا بود و نمی‌گفتند من این کار را انجام دادم. چون منیت نبود، کارشان اثربخش بود.

سخنگو و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تأکید کرد: همه افرادی که با شهید کاظمی و شهید سلیمانی زندگی کردند، همانند آن‌ها آرزوی شهادت دارند. پاسداران انقلاب اسلامی که از نظام دفاع می‌کنند، در هر لباسی که هستند، آرزویی جز آرزوی شهید سلیمانی و شهید کاظمی ندارند. ما پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی را می‌خواهیم. دروان افول امریکا را می‌بینیم اما شکست قطعی امریکا را می‌خواهیم. پیروزی ملت‌های مسلمان بر مستکبران را آرزو داریم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز