خبرگزاری کار ایران

رئیسی در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی کرمانشاه:

افراد قانون شکن نباید میدان پیدا کنند/صدور و اجرای حکم باید با تدبیر همراه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۵۰۰

رئیس قوه‌قضائیه گفت: با کسانی که باعث سرقت، شرارت، قاچاق مواد مخدر و ناامنی می‌شوند و امنیت مردم را سخت می‌کنند، باید بهنگام، با اقتدار و به لحظه برخورد کرد. امنیت مردم بسیار مهم است و افراد قانون شکن نباید میدان پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمانشاه، با بیان اینکه مردم باید احساس کنند با مراجعه به عدلیه احقاق حق مى‌شود، اظهار داشت: دوستان تلاش کنند بخشى را تعیین کنند تا اگر کسی احساس کرد به حقش نرسیده ولو نادرست، با او صحبت شود و تبیین شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه  سمت و سوى دادگسترى استان کرمانشاه در جهت رسیدگى به پرونده‌هاى کثیرالشاکى کار مناسبی است و حتما دنبال شود تا تکلیف مردم با سرعت روشن شود، تصریح کرد: آمار نشان از کار و تلاش است ؛ باید ساز و کارهایى را فراهم کرد تا بهره‌ورى‌ها متصل به کیفیت و کمیت شود. در بخشنامه صادره جدید نیز تلاش شده کیفیت در کنار کمیت مورد نظر باشد.

رئیسی تاکید کرد: اساس قضاوت کشف حقیقت است و این نیاز به حوصله دارد؛ ملاقات عمومى کار بسیار پسندیده‌اى است و هفته اى یکبار قضات و همکاران عزیز حرف مردم را بشنوند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مهم آن است که ما احساس کنیم به ادله توجه کردیم، گفت: خط قرمز همکاران عزیز در سراسر کشور مستند حکم ندادن است؛ باید مستند حکم کرد و حرف زد و سخن گفت؛ ما با دلیل کار داریم و شنیدن سخن اصحاب دعوا و دیدن مستندات آن‌ها مهم است.

وی گفت: پیگیرى شما همکاران قضایی در صلح و سازش قابل تقدیر است؛ نسبت به پرونده‌هاى معوقه اشاره کردند که ٧٠ درصد به سامان رسید و جاى تقدیر دارد و تلاش این است که تا پایان سال مجاهدانه اقدام کنید تا پرونده معوقه نداشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: یکی از راه‌های کشف حقیقت برای قاضی کارشناسی است، از موضع قانون باید مقتدرانه ظاهر شد. با کسانی که باعث سرقت، شرارت، قاچاق مواد مخدر و ناامنی می‌شوند و امنیت مردم را سخت می‌کنند، باید بهنگام، با اقتدار و به لحظه برخورد کرد. امنیت مردم بسیار مهم است و افراد قانون شکن نباید میدان پیدا کنند.

رئیسی گفت: تمام اقدامات باید با تدبیر همراه باشد. صدور و اجرای حکم باید با تدبیر همراه باشد. اینکه حرف کسی شنیده نشود، نقل و نبات همه مجالس و محافل می‌شود. سازوکار‌هایی در سند تحول قضایی آورده شود تا ورود پرونده به عدلیه کاهش یابد و اگر کامل اجرا شود حتما در تحول در نظام دادرسی، رسیدگی عادلانه و به موقع نقش دارد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در همین شرایط کرونایی در برخی از استان‌ها اقداماتی که انجام شده، نشان از آن دارد که با همین نیرو و امکانات می‌توان کار متفاوت انجام داد؛ رضایت مردم مسئله بسیار مهمی است و باید اعتماد مردم به دستگاه قضایی روز به روز افزون شود.

ادامه دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز