خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

انصاف و عدالت اقتضا می‌کند در نظارت‌های میدانی به‌دنبال بهبود زندگی و معیشت محرومان باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۴۷۴

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم در بین وظیفه نظارت و قانون‌گذاری اولویت به نظارت داده شده است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی از چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم این استان شهیدپرور، شجاع و ولایت‌مدار هستند، اظهار کرد: مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن بدون هیچ توقعی ایستادند و خود من نیز در تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم در کنار این رزمندگان بودم.

رئیس قوه مقننه افزود: به‌علت شرایط کرونا امکان برگزاری تجمعات مردمی و حضور در بین اقشار مختلف مردم در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت، اما این مردم با وجود سختی در مسیر حرکت حاضر و خواسته‌های خود را عنوان کردند.

وی با بیان اینکه نظارت میدانی و سفر به استان‌ها با اولویت‌ استان‌های کم‌برخوردار در اولویت مجلس شورای اسلامی قرار دارد، بیان کرد: محرومان ولی‌نعمت مسئولان هستند، انصاف و عدالت اقتضا می‌کند در نظارت‌های میدانی به‌دنبال بهبود شرایط زندگی و معیشت این قشر و متوازن کردن پیشرفت در کشور باشیم.

قالیباف تاکید کرد: در مجلس یازدهم در بین وظیفه نظارت و قانون‌گذاری اولویت به نظارت داده شده است، در صحن مجلس با ابزاری از جمله استیضاح، سوال، تذکر، تحقیق و تفحص این نظارت انجام می‌شود و یک بخش نیز نظارت میدانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اجرای پروژه‌های با مقیاس بزرگ و مقیاس کوچک نباید هیچ تفاوتی قائل شویم، این مسئله هم منشا علمی دارد و هم منشا دینی، امام علی ( ع) نیز در نامه خود به مالک به این مسئله تاکید داشته است که انجام کارهای بزرگ تو رو از انجام کارهای کوچک غافل نکند و این عذری برای ترک مسئولیت است.

وی بیان کرد: مشکلات مردم روستایی و مناطق محروم شاید از نظر ما کوچک باشد، اما برای آن‌ها یک مشکل بزرگ است، این‌ها مردمی بودند که در جنگ تحمیلی به دفاع از کیان کشور پرداختند و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها باید از مهم‌ترین کارها باشد.

قالیباف گفت: در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی و سیاست‌گذاری‌ها باید به همه پروژه‌ها به یک میزان توجه شود، در رسیدگی به مشکلات مردم نباید با انجام کارهای بزرگ غفلت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز