خبرگزاری کار ایران

در دستور کار هفتگی کمیسیون‌های مجلس اعلام شد؛

قریب به نیمی از وزرای دولت در مسیر بهارستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۴۷۰

نشست هفته آینده کمیسیون های مجلس با حضور هفت وزیر آموزش و پرورش،‌ علوم، ‌تحقیقات و فناوری، امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، نیرو و وزیر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در هفته پیش رو ادامه بررسی گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان ثبت شماره ۷۵ را با حضور رییس کارگروه و کارشناس مرکز پژوهش‌ها و ادامه بررسی گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در دستور کار دارد.

براساس این گزارش، کمیسیون اصل ۹۰ هم در دو روز یکشنبه و سه شنبه هفته آینده، با مسئولان سازمان برنامه و بودجه ، دیوان محاسبات و خزانه داری کل کشور درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ و همچنین با رییس کل بانک مرکزی پیرامون مشکلات واحدهای تولیدی/ تامین ارز و ارز با منشا خارجی و استنکاف بانک از قبول حسابرسی سازمان حسابرسی نشست خواهد داشت. این کمیسیون در این دو روز طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه های دولتی و طرح اصلاح ماده ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کند.

اما از مهمترین برنامه‌های هفته آینده کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری می‌توان به گزارش کمیته آموزش و پرورش در خصوص شور دوم طرح اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۸۸و اصلاحات و الحاقات بعدی، بررسی طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، و بررسی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس اشاره کرد.

بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، دعوت از وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوالات ۱۱ نماینده  و دعوت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات ۵ نماینده، ارائه گزارش رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ارائه گزارش رییس سازمان بسیج مستضعفین، بررسی محتوای کتب درسی دانش آموزان با محوریت موضوع شهدای ترور با حضور دبیرکل محترم بنیاد هابیلیان از دیگر برنامه‌های دستور کار کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری است.

کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم شورای اسلامی هم هفته آینده ادامه بررسی طرح مدیریت تعارض منافع با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط را انجام خواهد داد.

در سه کمیته امور آسیب‌های اجتماعی، اداری و استخدامی، و اشتغال، کارآفرینی و روابط کار کمیسیون اجتماعی، به ترتیب دعوت از معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و ارزیابی اقدامات انجام شده و دعوت از مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به منظور بررسی اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه حاشیه نشینی و برنامه های پیش رو، بررسی لایحه استخدامی شهرداری‌ها، بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی (اعاده شده از شورای نگهبان)، بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده (۲۳۴) آیین‌نامه داخلی در خصوص اجرای ناقص قوانین حوزه پولی و بانکی، دعوت از وزیر نیرو برای بررسی سوال روح اله نجابت نماینده شیراز، بررسی کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده (۲۳۴) آیین‌نامه داخلی در خصوص ناهماهنگی در حوزه تجارت خارجی، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی و جلسه هیأت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح از مهمترین برنامه های کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.

از برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو می توان به مروری بر آخرین اخبار و تحولات، استماع گزارش هیئت اعزامی به ونزوئلا در خصوص نظارت بر انتخابات پارلمانی آن کشور، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، استماع گزارش بررسی ابعاد فرهنگی، سازمانی، منطقه‌ای ،حقوقی و نظامی ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی با حضور مسئولان ذی ربط (مشترک کمیته های روابط خارجی و حقوق بشرو استماع گزارش کارگروه دفاعی در خصوص نشست مشترک با جمعی از خانواده‌های شهدا، اشاره کرد. همچنین بررسی ابعاد فرهنگی، سازمانی، منطقه‌ای، حقوقی و نظامی ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی با حضور مسئولان ذی ربط مشترک کمیته‌های روابط خارجی و حقوق بشر در کمیته حقوق بشر، نشست مشترک با جمعی از خانواده های گرانقدر شهدا در کمیته دفاعی و بازدید از صنایع هسته‌ای در کمیته هسته‌ای این کمیسیون انجام می‌شود.

در این میان کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی برنامه‌هایی چون استماع گزارش هیئت اعزامی به کشور ونزوئلا به منظور نظارت بر روند انتخابات پارلمانی آن کشور، بررسی طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، رسیدگی به درخواست تحقیق و تفحص سید محمد مولوی- نماینده آبادان با عنوان عملکرد استانداری خوزستان، انتخاب دو نفر از اعضا کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح الزام به انتشار داده و اطلاعات، استماع گزارش نماینده عضو ناظر در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، تصویب آیین نامه تشکیلات و شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور را در دستور کار دارد.

این کمیسیون هفته آینده همچنین از وزارت اطلاعات بازدید و نشستی هم با وزیر اطلاعات و معاونان  خواهد داشت. دعوت از وزیر کشور برای پاسخ به سوالات ۱۵ نماینده، نشست هیئت رئیسه کمیسیون و رؤسای کمیته‌ها، بررسی طرح اصلاح مواد(۱) و (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی (اعاده شده از شورای نگهبان-شماره ثبت۲۳ از دیگر برنامه‌های کمیسیون امور داخلی و شوراها می‌باشد.

کمیسیون انرژی اما هفته آینده بررسی طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و (CNG)  در کشور، بررسی طرح تامین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمزارز، بررسی طرح اصلاح ماده (۳) قانون اصلاح مواد ۲ و ۴ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل شورای‌عالی انرژی کشور، بررسی سوالات ۱۰ نماینده از وزیر نفت، بررسی سوالات ۱۳ نماینده از وزیر نیرو را دستور کار خود دارد.

از برنامه‌های هفته آینده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می‌توان به رسیدگی به درخواست عده‌ای از نمایندگان برای انجام تحقیق و تفحص از عملکرد نهاد ریاست جمهوری در حوزه مالی و اجرایی از سال ۹۲ تا ۹۹ ، ادامه رسیدگی به طرح حذف بند (ن) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، رسیدگی به درخواست تعدادی از نمایندگان برای اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی با موضوع راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا توسط دولت اشاره کرد.

بررسی راهکارهای اجرایی کردن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص پرستاران، بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به پرسش یک نماینده، بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت الکترونیکی و تسهیل ارائه خدمات دارویی به روش الکترونیکی،  نقش ژنتیک اجتماعی در توسعه سیاست‌های جمعیتی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو مهمترین برنامه‌های هفته آینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

کمیسیون صنایع و معادن اما هفته آینده برنامه‌هایی چون استماع گزارش مدیرعامل بانک صادرات در خصوص تسهیلات مربوط به واحدهای تولیدی، بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن ( اعاده شده از شورای نگهبان)،‌ ادامه بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک( اصلی- شماره ثبت ۱۷۸)، دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات چند نماینده،‌ بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص شرکت دخانیات ایران، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن (اصلی - شماره ثبت ۲۷۴)، بررسی طرح اصلاح ماده ۳ قانون اصلاح مواد ۲ و ۴ قانون برنامه سوم توسعه و تشکیل شورای‌عالی انرژی را در دستور کار دارد.

در کمیسیون عمران ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی، بررسی الزامات، عملکرد و ارائه چشم انداز اولویت‌های نظامهای فنی، اجرایی و مهندسی انجام می‌شود. بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، بررسی طرح مدیریت متمرکز فرهنگی و  بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش (اعاده شده از شورای محترم نگهبان(  از جمله برنامه‌های نشست هفته آتی کمیسیون فرهنگی است.

در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هم ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی در کمیسیون و ادامه بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۱) قانون اجرای محکومیت‌های مالی در کارگروه قضایی، ادامه بررسی طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی در کارگروه حقوق عمومی و یبن‌الملل انجام می‌شود.

کمیسیون کشاورزی هفته آینده میزبان استاندار اردبیل و وزرای جهاد کشاورزی و نیرو برای پیگیری مصوبات سفر کمیسیون به شهرستان پارس آباد و دشت مغان است. این کمیسیون همچنین بررسی موضوع وضعیت مازاد تولید در محصولات کشاورزی و چگونگی برنامه ریزی صادرات آن با دعوت از وزرای جهاد کشاورزی و امور خارجه، بررسی طرح/لایحه 'اصلاح تبصره ۶ قانون تضمین خرید خدمات کشاورزی' در کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست،  بررسی طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی بعد از مصوبه سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی در کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، بررسی لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر' در کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را دستور کار هفته آینده خود دارد.

 بررسی مسائل هیدروپولیتیکی ایران با دعوت از وزرای امور خارجه و نیرو و سایر مسئولان ذیربط، دعوت از وزیر نیرو به منظور پاسخگویی به سوالات ۱۲ نماینده و سفر کمیسیون به استان کرمان (شهرستانهای جیرفت و عنبر آباد) با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و آب از دیگر برنامه‌های هفته آتی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز