خبرگزاری کار ایران

عارف در سالگرد سانحه هواپیمای اوکراینی:

داغ ۱۷۶ عزیز بر دل ما می‌ماند/ مسئولان را دعوت می‌کنم به نقد خویش و تقلیل ندادن این گونه حوادث به خطای انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۳۸۰

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پیامی با اشاره به سانحه هواپیمای اوکراینی تاکید کرد که داغ ۱۷۶ عزیز بر دل ما می‌ماند و هیچ چیز مرهمی بر دل بازماندگان عزیزشان نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، "محمدرضا عارف" نماینده سابق مجلس به مناسبت سالگرد سانحه هواپیمای اوکراینی در پیامی نوشت: هیچ چیز عذر و بهانه‌ای نخواهد بود برای پاسخ به رنج پدران و مادران داغدار. هیچ چیز مرهمی بر دل بازماندگان عزیزشان نخواهد شد.

 متن کامل یادداشت عارف که در حساب کاربری اینستاگرامی‌خود منتشر کرد، به شرح زیر است: 

«داغ ۱۷۶ عزیز بر دل ما می‌ماند.

هیچ چیز عذر و بهانه‌ای نخواهد بود برای پاسخ به رنج پدران و مادران داغدار. هیچ چیز مرهمی بر دل بازماندگان عزیزشان نخواهد شد. واژه‌ها و کلام، ناتوان برای تسلیت گفتن به داغی‌ست که سحرگاه ۱۸دی۹۸ بر قلب ایران نشست.

من به عنوان یک معلم که شاگردانی نخبه را از دست داده است، بعد از یک‌سال از این حادثه، همه سیاست‌گذاران و مسئولین کشور را دعوت می‌کنم به نقد خویش و تقلیل ندادن این گونه حوادث به خطای انسانی!

خطای انسانی با به خدمت گرفتن فناوری، ارتقاء مهندسی و رشد علوم فنی کاهش می‌یابد. ولی آنچه که ما در کشور به آن محتاجیم کاهش خطاهای اخلاقی‌ است که جز با توسعه علوم انسانی و ترویج فرهنگ نقد و نقدپذیری ممکن نیست. خطاهای اخلاقی ریشه در جزمیت و خودبرتربینی، در عدم تحمل یکدیگر، در منفعت‌طلبی‌ و در ترجیح دادن منافع شخصی و حزبی بر منافع ملی دارد.

در سالگرد این حادثه تلخ و جانسوز، هیچ مرهمی برای دل داغدار عزیزان آن۱۷۶نفر و همه مردم نیست. اما شاید بازنگری جدی در سیاست‌گذاری‌ها و رویکردها و کاهش خطاهای اخلاقی، بستری باشد برای جلوگیری از حوادث تلخ آینده. ان شاء‌الله!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز