خبرگزاری کار ایران

باهنر:

اداره کشور بهتر است به صورت دومجلسی باشد تا احزاب بتوانند به کشور خدمت‌رسانی کنند/ مجلس خاستگاه منافع شخصی، صنفی، گروهی و حزبی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۶۷

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در دیدار با گروه جهادی جوانان انقلابی ایران، گفت: بسیاری از مشکلات ما ساختاری است؛ از مشکلات اقتصادی تا مشکلات سیاسی و راه‌حل آن، نگاه جمعی به مسائل است. به صورتی که همه مشکلات در ارتباط با یکدیگر و به صورت زنجیره‌وار مرتبط باهم هستند و نمی‌شود گفت این مشکل به دیگری ربطی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساختارهای فعلی برای انتخابات مجلس، افزود: ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی از لحظه ثبت‌نام نامزدها تا مراحل گزینش، تایید صلاحیت‌ها، رقابت‌ها و ورود به مجلس، نحوه قانونگذاری و نظارت‌ها، هزاران ایراد ساختاری دارد که در صورت عدم بررسی و حل و فصل نشدن آن‌ها، زیان‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

رییس جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر ورود افراد کارشناس به مجلس، ادامه داد: بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند. در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور اقتصادی است، همانطور که رهبری بارها به اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید داشته‌اند ولی نه دولت و نه مجلس توجه مناسبی نشان نداده‌اند.

باهنر با تقسیم مشکلات کشور به سه بخش ساختاری، رویکردی و عملکردی افزود: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و حزبی شده و منافع ملی در میان امیال نامشروع گم شده است. دقت کنید می‌بینید تمام حوزه‌هایی که در دست دولت و مجلس شورای اسلامی است بحران‌های فراوانی دارند اما آن حوزه‌هایی که با مدیریت حاکمیت و رهبری اداره و نظارت می‌شوند مشکلی ندارند بلکه نقطه قوت و منشا اثر هم هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: مشکل فعلی دولت این است که به دنبال جلب رضایت کوتاه‌مدت و مقطعی مردم است و برنامه‌های بلندمدت برای رفع مشکلات اقتصادی ندارد و همین موضوع زیان‌های جبران‌ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می‌کند. مثلاً افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های جاری در شش‌ماهه اول برنامه بودجه ۱۴۰۰ که از سوی مجلس و نمایندگان تازه‌کار هم اعتراضی نسبت به آن دیده نشد، چرا که اصلا نگاه کارشناسی نسبت به آن وجود نداشت.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نتیجه اختلافات دولت و مجلس تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از دعواهای دولت و مجلس است، دولت می‌خواهد کارها را به گونه‌ای جلو ببرد که به اسم مجلسی‌ها تمام نشود و مجلسی‌ها هم تمام تلاش خود را می‌کنند تا اقدامات سازنده را در کارنامه خود ثبت کنند. در روزهای آغازین، مجلس در پی استیضاح رییس جمهوری و برکناری بود و همین موضوع آتش اختلافات را بیشتر می‌کرد که با دستور رهبری آتش فتنه و نفاق خاموش شد.

باهنر تاکید کرد: با ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی و ایجاد انقلاب بنیادی در ساختارهای دولت و حاکمیت می‌توان به حل مشکلات با حضور یک تیم تازه‌نفس و باسواد امیدوار بود. دولت‌ها همیشه به دنبال دلایل دم‌دستی و سطحی برای مشکلات و بحران‌ها هستند تا بار مسئولیت را از دوش خود بردارند در حالی که جوانان  می‌توانند با نگاه کارشناسانه بحران‌ها را بررسی و باانگیزه در صدد رفع و رجوع آن‌ها برآیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز