خبرگزاری کار ایران

سردار یزدی:

معرفی مکتب سلیمانی برای آمریکا خطرناک خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۵۱

مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سلیمانی، گفت: ۱۵۰ موکب اربعین در مراسم حضور داشتند و حقیقتاً این حجم از حضور را پیش‌بینی نمی‌کردیم. برنامه ما این بود که مردم در دانشگاه تجمع نداشته باشند اما ساعت ۵ و نیم صبح با حضور مردم در برابر درب دانشگاه مواجه شدیم.

به گزارش ایلنا، سردار محمد رضا یزدی جانشین سازمان بسیج در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: زمانی که خبر شهادت سردار سلیمانی منتشر شد، به دنبال برنامه‌ریزی صحیح در تهران بودیم. در آن روزها فضای مبهمی داشتیم؛ بازگشت پیکر شهدا از عراق به ایران و تشخیص پیکرها زمان‌بر بود. مردم بی‌تاب بودند و در انتظار برگزاری مراسم باشکوه تشییع بودند ما نگران حادثه دیگر از سوی دشمنان بودیم تا شهادت سردار سلیمانی را از رسانه‌ها دور کنند. علاوه بر حفظ امنیت در شهر تهران باید برنامه را به خوبی برگزار می‌کردیم. پیش‌بینی می‌شد که تعداد بدرقه‌کنندگان مراسم زیاد باشد. در ابتدا قرار بر این بود مراسم از مصلای تهران به سمت جنوب تهران برنامه برگزار شود. عده‌ای از دوستان تمایل داشتند که مراسم از دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا مراسم برگزار شود. در این مسیر دو بار تشییع شهدا برگزار شده بود و با مشکل کم بودن عرض خیابان‌ها مواجه بودیم. به شدت با برگزاری مراسم در این محدوده مخالف بودم. در نهایت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی را مقرر کردیم.

یزدی اظهار داشت: عده‌ای معتقد بودند، مسیر طولانی است و ممکن با خیابان‌های خالی از جمعیت مواجه شویم، من از استقبال مردم مطمئن بودم و نگران این موضوع نبودم اما اصرار بر تعطیلی تهران داشتم. تجربه تشییع شهدای غواص منجر به اصرار من بر تعطیلی تهران شد. در نهایت با تعطیلی تهران موافقت شد. ۱۵۰ موکب اربعین در مراسم حضور داشتند. حقیقتاً این حجم از حضور را پیش‌بینی نمی‌کردیم. در شب قبل از مراسم دو ماشین برای گل زدن انتخاب کردیم. یک ماشین ذخیره هم برای شرایط خاص گذاشتیم. برنامه ما این بود که مردم در دانشگاه تجمع نداشته باشند اما در ۵ و نیم صبح با حضور مردم در برابر درب دانشگاه مواجه شدیم.

وی افزود: طلبه جوانی با همسرشان مقابل درب دانشگاه به من گفتند که چند روز ازدواج‌کرده‌ایم و برای مراسم تشییع از ساعت ۱۰ شب دیشب تا به الان منتظر هستیم. در نتیجه شاخ گلی از ماشین به آن‌ها هدیه دادم. بعد از اقامه نماز امکان رساندن پیکر شهدا به ماشین‌ها وجود نداشت. با سختی زیاد پیکر شهدا را به ماشین ذخیره رساندیم. در مسیر جای حضور افراد نبود و با حرکت ماشین نگران آسیب رسیدن به مردم بودم.

مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: بیش از ۶ میلیون نفر در آن روز از میدان امام حسین تا میدان آزادی در مراسم حاضر بودند. قرار بود ظهر در میدان آزادی باشیم اما نهایتاً با سختی بسیار ساعت ۴ و نیم بعدازظهر به میدان آزادی رسیدیم. بعضی از سربازانی جانباز بودند و با شرایط سخت بر روی ماشین‌ها ایستادند. بدون آب و غذا خم به ابرو نیاورند. در میدان آزادی واقعاً از حضور مردم شوکه شدم.

یزدی تأکید کرد: رسانه‌های معاند تلاش داشتند که با نمایش ده‌ها هزارنفری مردم مراسم را بی‌اهمیت جلوه دهند اما پوشش خوب رسانه‌های داخلی آن‌ها را ناگریز کرد تا حضور چندمیلیونی مردم را به نمایش بگذارند. در خیلی از کشورها بدون حضور پیکر مراسم برای شهدا گرفتند. رسانه‌های داخلی انعکاس لحظه‌ای و خوبی داشتند. یک جنایت بی‌سابقه اتفاق بی‌سابقه‌ای را نیز رقم زد.

مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سلیمانی در پایان گفت: از روز ۱۲ تا ۱۸ دی‌ماه امسال مراسم بزرگداشت شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی را داشتیم. سازمان‌دهی خوبی شد و مراسم‌ها با پروتکل‌های کرونایی برگزار شدند اما به ‌ناچار حضور مردم محدود شد. در اکثر مساجد به‌صورت خودجوش شاهد برگزاری مراسم بودیم و در دیگر کشورها هم مراسم‌های باشکوهی برگزار شد. معرفی مکتب شهید سلیمانی برای امریکا خطرناک خواهد بود. همچنین حادثه کرمان واقعاً ناگوار بود و متأسفانه شاهد شهادت تعدادی از هموطنانمان بودیم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز