خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

پرونده شهادت سردار سلیمانی آماده ارائه در مجامع حقوقی و بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۵۲

وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه با همکاری دیگر دستگاه‌ها در موضوع شهادت سردار سلیمانی پرونده‌ای را تنظیم کرده که آماده ارائه در مجامع حقوقی و بین المللی است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود علوی در حاشیه حضور در گلزار شهدای کرمان در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم صدای مظلومیت این شهید در مجامع حقوقی به گوش جهانیان برسد.

وی تصریح کرد: ما در برابر خون این شهید بزرگوار و همرزمانش رسالت داریم و این رسالت ما چند وجهی است که یک وجه آن پرداختن حقوقی به موضوع است.

وزیر اطلاعات گفت: تمام مستندات تروریسم دولتی و این نقض حاکمیت ملی کشور دیگر در این ترور دولتی وجود دارد و بیش از هزار صفحه در این زمینه کار حقوقی انجام شده است.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: اضافه بر جنبه حقوقی، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جمهوری اسلامی ایران از خون حاج قاسم نمی تواند بگذرد و قابل گذشت نیست بخصوص که دشمن با وقاحت تمام آمده و این حرکت تروریستی را بر عهده گرفته و به نوعی روی آن مانور داده است.

وی ادامه داد: این جالب است که ترور انجام دهند، حاکمیت یک کشور را نقض بکنند و حقوق بشر ادعایی خود را زیر پا بگذارند و بعد ژست بگیرند. 

وی گفت: البته جمهوری اسلامی سیلی کوچکی در عین الاسد به دشمنان حاج قاسم زد اما سیلی اصلی و انتقام سخت در جای خود محفوظ است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: اینکه این انتقام کی و چگونه گرفته شود بستگی به اراده جمهوری  اسلامی دارد و ایران به موقع این انتقام سخت را از دشمن خواهد گرفت و این کار را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

علوی با تاکید براینکه خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایمال شدنی و جبران شدنی نیست، اظهار داشت: از دست دادن سرمایه ای مانند حاج قاسم قابل جبران نیست و دشمنان ما می دانند که جنایت بزرگی را مرتکب شدند.

وی به شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند دفاعی و هسته ای کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات کاملی و شناسایی انجام شده ولی کار پایان یافته نیست و در حال انجام است؛ امیدواریم با دعای مردم و همت و هوشیاری سربازان گمنام امام عصر (عج) و سایر دستگاه های اطلاعاتی مرتبط با موضوع بتوانیم قاتلان را به دستگاه عدالت بسپاریم و مجازات شوند.

وی ادامه داد: منتها قاتلان که به عنوان مباشران در قتل می شناسیم جزو این قضیه هستند لذا قاتلان اصلی این امر رژیم تبهکار صهیونیستی و اشغالگر قدس است که حیات خود را در همین حرکت های تروریستی و بزدلانه جستجو می کند.

وزیر اطلاعات گفت: رژیم صهیونیستی می داند با شهادت افرادی مانند شهید فخری زاده باید نابودی نه چندان دور خود را پیش بینی کند زیرا با این ترور مرتکب جنایت و اشتباه بزرگی شد.

وی ادامه داد: ایران فخری زاده های بسیار و سردار سلیمانی های زیادی تربیت کرده و جای شهیدان فخری زاده و سلیمانی با رفتن آنها خالی نمی شود و کسانی که در مکتب حاج قاسم و در کلاس فخری زاده پرورش یافته اند جای آنها را پر و راهشان را ادامه می دهند و این آرزو بر دل دشمنان می گذارند که راه این شهیدان ابتر بماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز