خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو بررسی کرد؛

ممکن است بایدن وارد درگیری نظامی در عراق شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۹۴

پولیتیکو در تحلیلی به تنش‌های اخیر در منطقه خاورمیانه پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، شواهد نشان‌دهنده این است که احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا بالا رفته است. آیت الله  علی خامنه‌ای، رهبر  ایران در ۱۶ دسامبر هشدار داد که انتقام ایران پس از ترور قاسم سلیمانی «در زمان و مکان خودش» شکل خواهد گرفت و بنابراین لزوماً در دوران ترامپ نیست. ترامپ  متعهد شده است در صورت صدمه به آمریکایی‌ها ضربه سختی به عاملان بزند و در داخل عراق، نیروهای مورد حمایت ایران آماده انتقام هستند.

ایران ممکن است نیروهای شبه نظامی خود را تا پایان دولت ترامپ مهار کند اما شاید فراتر از آن نباشد.  یکی از اولین وظایف جو بایدن می‌تواند پاسخگویی به حمله  به آمریکایی‌ها در عراق، سوریه یا منطقه خلیج فارس باشد.

عراق عادت دارد که به چالش‌های اولیه روسای جمهور جدید آمریکا  بپردازد؛ اولین استفاده از قدرت نظامی بیل کلینتون در عراق بود، حملات موشکی کروز ژوئن ۱۹۹۳ که انتقام تلاش‌های صدام حسین برای ترور رئیس جمهور سابق جورج هربرت واکر بوش را دو ماه قبل گرفت. اولین استفاده از قدرت نظامی رئیس جمهور جورج دبلیو بوش نیز در عراق بود؛ بنابراین به نظر می‌رسد اولین درگیری نظامی ممکن است برای بایدن در خاک عراق رخ دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز