خبرگزاری کار ایران

بیانیه سفارت ایران در فرانسه به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۲۰۹

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی طی بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران قویا به تلاش های خود برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی جهت پاسخگو کردن دولت آمریکا در خصوص این جنایت ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه سفارت کشورمان در فرانسه به شرح زیر است‌:

 یک سال از حمله ناجوانمردانه دولت آمریکا در بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی گردید، می‌گذرد. ترور این مقام عالیرتبه ایرانی در حالیکه در سفر رسمی در عراق  بسر می‌برد و حامل پیام سیاسی در راستای ایجاد صلح بود، مصداق بارز و روشن تروریسم دولتی است که علاوه بر زیر پا نهادن تمامی اصول انسانی و هنجارهای شناخته شده بین المللی، هدف شوم ایجاد بحران و تنش هر چه بیشتر در منطقه را دنبال می‌کرد.

مراسم تشییع باشکوه و بی نظیر سردار سلیمانی برگ زرینی از قدرشناسی و قدردانی مردم ایران و سایر ملل منطقه از این فرمانده بی ادعا و مبارز واقعی صلح بود و امروز بیش از هر زمان، خدمات و جانفشانی‌های او در مبارزه با تروریسم و افراطگرایی در منطقه بر جهانیان آشکار می‌باشد.

جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و استقلال طلب آن، فارغ از سیاست های جنگ طلبانه ای که زورمداران و جنگ افروزان دنبال کرده اند، همواره به گواه تاریخ و پیشینه این مرز و بوم در قبال هرگونه تعرض و تجاوز با تمام قدرت و با خردورزی از خود دفاع کرده‌ است.

کوچکترین تردیدی در ماهیت تروریستی این اقدام خصمانه وجود ندارد و چهره آمرین این جنایت نیز برای همگان شناخته شده بوده و رئیس جمهور آمریکا خود نیز بارها به آن اعتراف کرده است.

  جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، همواره با عزمی راسخ در صف اول مبارزه با این معضل جهانی قرار داشته و از هیچ تلاشی در راه مقابله با خشونت طلبی و افراطی گری و بخصوص عقب راندن خطر داعش در منطقه و جهان دریغ نورزیده است.

  همگان اذعان دارند که حضور و مداخله قدرت های خارجی در منطقه منشاء اصلی همه مشکلات در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی طی دهه‌های گذشته تا به امروز بوده و این منطقه به اندازه کافی از مداخلات ایالات متحده رنج برده است. تلاش های مداخله جویانه این کشور در سالهای دورتر همچون کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت ملی دکتر مصدق و مساعدت به حاکمیت استبداد در درون ایران و طرحریزی حملات نظامی و اشغالگری و اقدامات بی ثبات ساز در کشورهای منطقه طی دهه‌های اخیر، حاصلی جز ترویج خشونت و افراط گرایی و تروریست پروری و ایجاد پدیده‌های شومی همچون داعش در بر نداشته است.

دولت جمهوری اسلامی ایران قویا به تلاش های خود برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی جهت پاسخگو کردن دولت آمریکا در خصوص این جنایت ادامه خواهد داد.

 انتظار می رود جامعه جهانی و نهادهای ذیربط بین المللی در شفافیت کامل و با کنار نهادن استاندارهای دوگانه، نقاب از چهره خشونت گرا و افراطیِ دولت آمریکا بردارند و این اقدام تروریستی هدفمند را محکوم و مسئولیت کیفری آمرین، معاونین و مباشرین آن را مشخص نمایند.

 

سفارت جمهوری اسلامی  ایران-پاریس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز