خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو:

سردار سلیمانی با دستان پر برکتش برای مسلمانان عزت و برای دشمنان ذلت به وجود آورد/ مهم است کاری انجام دهیم که مردم احساس غرور کنند/ هرکس دولت را تضعیف کند و بگوید مخالف آمریکا است، دروغ می‌گوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۰۹۱

رئیس‌جمهور گفت: دشمن از ترور سلیمانی ضرر خواهد کرد چرا که جوانان راه او را ادامه خواهند داد. شهید سلیمانی و یارش ابومهدی مهندس برای ما بسیار ارزنده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت: پنجشنبه‌های امسال برای ما و مردم ایران خاطره انگیز بوده است و ما افتتاحیه‌های بزرگی را داشتیم،  این هفته سی و نهمین هفته افتتاح ها را به پایان رساندیم. 

وی ادامه داد: ایام سالگرد شهید سلیمانی است که نام، راه و مکتب او که مکتب امام و مقام معظم رهبری بود انشاالله ادامه پیدا می‌کند. دشمن از ترور سلیمانی ضرر خواهد کرد چرا که جوانان راه او را ادامه خواهند داد. شهید سلیمانی و یارش ابومهدی مهندس برای ما بسیار ارزنده بودند.

روحانی با بیان اینکه مردم فهمیدند تا زمانی که آمریکا از منطقه خارج نشود امنیت در منطقه نخواهیم داشت، گفت: شهید سلیمانی راهی که می‌دانست درست است را انجام می‌داد و تردید نداشت‌. سردار سلیمانی اعتماد به نفس داشت، در این ۳۸ سال هزاران ساعت با شهید سلیمانی بحث و گفت وگو داشتیم، بحث‌های خطرناکی بود که ایشان با اعتماد به نفس انجام  می‌داد.

وی ادامه داد: به یاد ندارم شهید سلیمانی از زین پایین آمده باشد. کمالات انسانی در این مرد بود، در ایام هفته  چندین روز، روزه بود؛ این اخلاص است که ما را به همه جا می رساند. سلیمانی به مردم منطقه عزت را هدیه کرد و ذلت را به رخ دشمنان منطقه کشاند. با دستان پر برکتش برای مسلمانان عزت و برای دشمنان ذلت به وجود آورد. 

وی افزود: پیامبر بعد از جنگ خندق به علی (ع) گفتند، ای علی ضربه‌ای به دشمن زدی که عزت برای مردم آورد و این خیلی مهم است کاری انجام دهیم که مردم احساس غرور کنند. 

روحانی اظهار کرد: من بسیار خوشحال هستم که امروز سد مهمی در شمال غرب کشور افتتاح شد. روزی که دولت کار خود را آغاز کرد ما ۱۴۴ سد در کشور داشتیم و در پایان دولت ۲۰۱ سد به یادگار می‌گذاریم؛ یعنی از ۱۴۴ به ۲۰۱ سد رسیدیم. در شبکه آبیاری دولت در طول این هشت سال ۳۳۳ هزار هکتار شبکه را ایجاد کرد که یک رقم بسیار بزرگ در تاریخ ایران است. 

وی ادامه داد: در تصفیه خانه آب شهری در این دولت ۵۶ تصفیه خانه شهری تا پایان دولت به افتتاح می‌‌رسد. همچنین ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان دولت به ثمر می‌نشیند. به حمدالله حرکت بسیار خوبی برای زندگی مردم در آب و برق را شاهد هستیم که برای زندگی، توسعه، صنعت، کشاورزی و خودکفایی، اصل و زیربناست و در این راستا قدم‌های بسیار مهم و خوبی برداشته شده است.

رییس جمهور اضافه کرد: از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و مهندسان و جوانان که در این خصوص کار کردند، تشکر می‌کنم.

رییس دولت بیان کرد: ما امروز دو عرصه در برابر خود داریم؛ یک عرصه، عرصه مقاومت ما در برابر جنگ اقتصادی است. جنگی که از سال ۹۷ بر ما تحمیل کردند؛ ترامپ مانند صدام بود که صدام ۸سال جنگ بر ما تحمیل کرد و سرنگون شد و ترامپ هم ۳ سال جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کرد و او نیز در هفته‌های آینده سرنگون خواهد شد. ترامپ جنایت‌های زیادی کرد که مهمترین آن شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود که داغ این شهادت همیشه در سینه ما خواهد ماند و انتقام این خون را ملت‌های منطقه و ملت ایران در زمان مناسب از آنها خواهند گرفت.

وی افزود: برای اینکه ما بتوانیم مقاومت کنیم، ما باید دولت را تقویت کنیم. هرکس دولت را تضعیف کند و بگوید من ضد آمریکا هستم، دروغ گفته است. اگر کسی ضد آمریکاست، باید در شرایط جنگ اقتصادی که دولت در میدان جنگ است و فرمانده این جنگ رییس جمهور است، باید به دولت کمک کند. اگر کسی دولت را تضعیف کرد، چه بخواهد و چه نخواهد حامی و طرفدار آمریکاست.

روحانی گفت: هر کس در این شرایط به بخش توسعه کشور، بخش خصوصی، واردکنندگان و صادرکنندگان ضربه بزند،  از آمریکا حمایت کرده است بنابراین ما باید برای توسعه کشور یکدیگر را یاری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز روز وحدت است، گفت: هرکس وحدت و اتحاد را بشکند، طرفدار آمریکاست؛ امروز ما باید با فداکاری، وحدت، یکپارچگی و ایثار با حمایت دولت از این جنگ با پیروزی خارج شویم.

رییس قوه مجریه به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این ویروس بسیار خطرناک است و همه ما باید با این ویروس مبارزه کنیم. کادر درمان ما در خط مقدم هستند و باید آنها را یاری کنیم و همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کنند. از همه مردم تشکر می‌کنم که در دو‌ ماه گذشته مراعات کردند و کشور را از وضعیت بحرانی به وضعیت قابل قبول رساندند.

رییس جمهور افزود: ما باید این راه را ادامه دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را با دقت اجرا کنیم و باید تجمع‌ها را کنار بگذاریم. امروز زمان تجمع تجمع خانوادگی، رفاقتی، ملی، دینی نیست و باید فاصله‌گذاری‌ها را رعایت کنیم و از خداوند استمداد کنیم تا به حول قوه الهی از این مشکل هم عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز