خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های استان تهران:

مناسب بودن محیط زندان نقش مهمی در سلامت فیزیکی و روانی زندانیان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۹۴۳

مدیر کل زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه دماوند، ضمن گفت‌وگو با مددجویان اظهار داشت: بحمدالله با برنامه ریزی و ایجاد تحولات اساسی و بنیادین در سطوح اقدامات رفاهی، عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و اشتغال دگرگونی عظیمی در مراکز تامینی و تربیتی استان تهران ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران که به منظور بررسی وضعیت اندرزگاه ها و وضعیت رفاهی مددجویان در ندامتگاه دماوند حضور یافته بود گفت: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می‌کند با استفاده از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش‌های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و برنامه ریزی مدون در جهت تحقق این اهداف تلاش کنیم.

حیات‌الغیب تأکید کرد: از آنجا که کشور در شرایطی قرار دارد که پروتکل های بهداشتی بایستی با دقت رعایت شود، مناسب بودن محیط زندان‌های استان و تمام فضاها نقش مهمی در سلامت فیزیکی و روانی زندانیان دارد.

وی افزود: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می کند با استفاده از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و برنامه ریزی مدون در جهت تحقق این اهداف تلاش نمائیم.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با تأکید بر لزوم گشترش زمینه های بازگشت سالم مددجویان به اجتماع ادامه داد: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل‌ محیطی در ارتقای سلامت‌ افراد نقش‌ اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می‌توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندانها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

او ادامه داد: ارتقای فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت و درمان و اشتغال مددجویان اولویت اصلی اداره کل زندان‌های استان تهران است و اجرای این امر تنها با صرف هزینه، وقت و استفاده از ابزار و دانش متخصصان، اقدامات تربیتی محقق خواهد شد.

حیات‌الغیب با اشاره به تلاش جهادگونه کارکنان تمام بخش‌ها در زندان‌ها تصریح کرد: بحمدالله با برنامه ریزی و ایجاد تحولات اساسی و بنیادین در سطوح اقدامات رفاهی، عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و اشتغال دگرگونی عظیمی در مراکز تامینی و تربیتی استان تهران ایجاد شد و این تلاش ها با جدیت روزافزون ادامه دارد.

وی همچنین گفت: گسترش فضاهای فرهنگی تربیتی، حرفه آموزی و اشتغال و نیز ایجاد محیط شاداب و زیباسازی اماکن موجب ارتقای انگیزه تربیتی و خودسازی در زندانیان می‌شود که بر اساس آن مسیر بازگشت سالم به جامعه روشن‌تر می شود.

در ادامه بازدید مدیرکل زندان‌های استان تهران از اندرزگاه آشپزخانه، بهداری، نانوایی و واحدهای فرهنگی و اشتغال بازدید کرده، ضمن دیدار و گفتگو با مددجویان حاضر در بخشهای مختلف، دستورات و راهکارهایی در خصوص بررسی مشکلاتشان ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز