خبرگزاری کار ایران

واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

تاکنون در دولت بحثی در خصوص پیوستن به FATF نداشتیم و نخواهیم داشت/ مسائل سیاسی را نباید وارد مسائل مالی و اقتصادی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۶۱

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون در دولت بحثی در خصوص پیوستن به FATF نداشتیم و نخواهیم داشت، گفت: لوایحی که در مجمع تشخیص در حال بررسی است راجع به شفافیت و پولشویی است و برای داخل کشور مهم است، ما نباید این موضوع را سیاسی و قطبی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط سازمان انرژی اتمی، اظهار کرد: پس از آن که این مصوبه به قانون تبدیل شد، بلافاصله رئیس جمهور دستور دادند که کمیته‌ای از معاونت حقوقی، وزرات خارجه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان انرژی اتمی تشکیل شود که این قانون سریع‌تر در دولت بررسی شود به عبارت دیگر ‌این کمیته یک کمیته خاص بود و بلافاصله تشکیل شد به گونه‌ای که یکی از جلسات سه شنبه صبح شروع و شب تمام و جمع‌بندی شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: این موضوع چهارشنبه هفته گذشته نیز در دولت بحث شد و ابتدای این هفته هم ابلاغ شد و طبیعی است که سازمان انرژی اتمی براساس این دستورالعملی که ابلاغ شده مقدمات را باید فراهم کند و این کار را انجام می‌دهند. ان‌شاالله همه بندها براساس دستورالعمل توسط دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود و به محض اینکه مقدمات کار فراهم شود و آقای دکتر صالحی اعلام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در طول یک سال باید ۱۲۰ کیلو غنی سازی انجام شود ما هم صحبت کردیم ان شاالله مطمئن هستیم که ظرف یک سال این کار انجام خواهد شد.

واعظی در خصوص الحاق به FATF نیز گفت: الحاق به FATF  بحث دیگری است و موضوع امروز چهار لایحه‌ای است که در دولت تصویب شد و فرستادیم و مجلس نیز تصویب کرده است؛ دو لایحه قطعی شده و دو لایحه دیگر در مجمع تشخیص در حال بررسی است و من فکر می‌کنم که اصلاً نباید با این دو لایحه‌ای که خودمان تنظیم کرده‌ایم اینگونه برخورد کنیم و مسائل سیاسی را وارد مسائل مالی و اقتصادی کنیم به هر حال دو لایحه است مانند بقیه لوایح.

وی ادامه داد: پیوستن کشور به FATF  بحث دیگری است، ما تاکنون در دولت بحثی در خصوص پیوستن به FATF  نداشتیم و نخواهیم داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: چهار لایحه است که راجع به شفافیت و پولشویی است و برای داخل کشور مهم است و ما دنبال آن هستیم و فکر می‌کنیم کاری است که باید دنبال شود. ما نباید این موضوع  را سیاسی و قطبی کنیم. مگر آن دو لایحه دیگر که تصویب شد و امروز در حال اجراست مشکلی دارد؟ ما باید اجازه دهیم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با ظرافت بررسی کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه حدود ده ماه است که بر روی بودجه ۱۴۰۰ کار می‌کند و بالاخره وقتی شرایط تحریمی است و کرونا بر کسب و کار فشار وارد کرده، مقداری طراحی بودجه و بودجه نویسی نسبت به سال‌های قبل مشکل‌تر می‌شود؛ برهمین اساس کارشناسان و مسئولان سازمان برنامه و بودجه پیش نویسی را تهیه کردند و ما دوهفته در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دولت بررسی کردیم و آنچه که فکر می‌کردیم برای اداره کشور مفید و مناسب است تقدیم مجلس کردیم. 

وی با بیان اینکه این اولین بودجه دولت نیست بلکه هشتمین بودجه است، گفت: هر پیشنهادی چه از داخل مجلس و چه از خارج مجلس چه در بخش درآمدها و چه در بخش هزینه‌ها بتواند به این بودجه کمک کند، ما قطعاً استقبال خواهیم کرد و فکر نمی‌کنیم که همه ایده‌های خوب در دولت است. هر دانشگاهی هم که به ما پیشنهاد جدید دهد ما استقبال می‌کنیم. اما تاکنون هر چه که شنیدیم بیشتر آرمان‌ها و ایده‌های خوب است که مطرح می‌شود، ما تاکنون از مجلس به جز حرف‌های خوب و شعار و سخنرانی چیزی ندیدیم که به نظر می‌رسد ایده‌های مشخص باید کارشناسی شود.

واعظی افزود: سیاست و برنامه ما همکاری و تعامل با مجلس است و البته تا جایی پیش می‌رویم که شاکله بودجه تغییر نکند؛ براساس قانون شاکله بودجه نباید تغییر کند و شورای نگهبان نیز نخواهد پذیرفت. 

وی در خصوص اظهارات اخیر رئیس مجلس مبنی بر سومدیریت در کشور، اظهار کرد: من فکر می‌کنم که این کار درستی نیست که ما از هر فرصتی برای حمله به دولت استفاده کنیم. شهرداری تهران در زمان آقای قالیباف بدهکاری زیادی داشت و بهتر است نگاهی به گذشته داشته باشیم. 

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: اینکه ما برای انتخابات آینده به دولت امروز حمله کنیم درست نیست و به نظر من این اظهارات کم لطفی به دولت است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز