خبرگزاری کار ایران

دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت:

بورس به شرایط قابل اعتمادی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۵۶

وزیر اقتصاد و امور دارارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگاران به بررسی شرایط بورس و بودجه پرداخت و شرایط بازار سرمایه را قابل اعتماد دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط بورس اظهار داشت: اگر  حدود یک ماه گذشته بورس را دنبال کرده کرده باشید ملاحظه می‌کنید که با توجه به نهاد سازی‌های مناسبی که در آن انجام شده در ریلی مناسبی قرار گرفته است و اکنون می توانیم بگوییم که همه ناشرین بازارگردان دارند.

وی با بیان اینکه به جز تغیرهای پیرامونی روی آن اثر می گذرد، اختلال خاصی در آن نداریم، اضافه کرد به طور مثال در بخشی سیاست گذاری انجام می‌دهند، این سیاست‌گذاری اثر خود را بر بورس می‌گذارد  که البته طبیعی است یا اینکه قاعده‌ای برای تعیین قیمت کالاها می‌گذارند که اثر خودش را بر بازار سرمایه می‌گذارد اما در این مواقع تدبیر درستی  نمی‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: اگر بخواهم برای گروه کالایی کف و سقف تعیین کنند اتفاقاً به نفع بازار است اما چون متاسفانه موضوع  به خوبی منعکس نمی‌شود اثر منفی می گذارد. بازار اکنون از نظر عملکردی به شرایط رسیده است که می توان به آن اعتماد کرد.

وی در ادامه درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شد براساس جلسه ای که روسای قوا در دفتر رییس جمهور تشکیل شد قرار شد سازمان برنامه به نمایندگی دولت و بقیه دستگاه ها  حداکثر همکاری را بکنند تا بودجه بودجه مراحل را طی کنند.  

دژپسند اضافه کرد: اهتمام جدی وجود دارد که اقدام های لازم در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ انجام شود و باید کمیسیون تلفیق بررسی ها را شروع کند منابع و بعد مصارف را بررسی کند در منابع گزارش ها را ارائه کردیم و در مرحله کلیات مباحثه های لازم را انجام دادیم و بعد وارد جزییات خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز