خبرگزاری کار ایران

کلانتری در جمع خبرنگاران:

استانداران درباره آلودگی هوا مسئولیت دارند/ قانون در تهران زیر پا گذاشته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۲۲

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امروز وضعیت آلودگی هوای تهران برای همه اقشار جامعه قرمز است، گفت: روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی درباره آلودگی هوا اتخاذ شد و دادستان کل کشور به صراحت اعلام کردند که هیچکس حق ندارد قانون را زیر پا بگذارد، قانون هوای پاک جاری است و استانداران در این خصوص مسئولیت دارند اما متأسفانه امروز در تهران قانون زیر پا گذاشته شده است و دادستانی کل باید به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: آن طور که صبح به من اعلام کردند، امروز وضعیت آلودگی هوای تهران برای همه اقشار جامعه قرمز است و همه باید مراقبت کنند و کسانی که ناراحتی ریوی، تنفسی و قلبی دارند بیرون نیایند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از آلودگی هوای تهران مربوط به سوخت مازوت است که نیروگاه‌ها و صنایع مصرف می‌کنند و همچنین خودروهای سنگین گازوئیل سوز؛ اینها را استاندار تهران باید تصمیم‌گیری کند که در چنین شرایطی از رفت و آمد خودروهای دیزلی جلوگیری شود و تکلیف نیروگاه‌ها روشن شود. ما نمی‌توانیم به صرف تولید برق، مازوت بدهیم و هوای شهر را به این روز بندازیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: البته روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی اتخاذ شد و دادستان کل کشور به صراحت اعلام کردند که هیچکس حق ندارد قانون را زیر پا بگذارد، قانون هوای پاک جاری است و استانداران در این خصوص مسئولیت دارند.

وی اضافه کرد: الآن در تهران قانون زیر پا گذاشته شده است و دادستانی کل باید به این موضوع رسیدگی کند. 

کلانتری در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: ان‌شاالله فردا سد کانی سیب افتتاح خواهد شد و تأمین ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب پیش بینی شده است که پیش از ۶۲۳ میلیون متر مکعب آب بود و دریاچه ارومیه را نیز مرتفع می‌کند یعنی ارتفاع آب دریاچه تقریباً ۱۵ سانتی متر بیشتر می‌شود. این می‌تواند کمبود بخشی از آب‌هایی که در گذشته از حق آبه دریاچه برداشت شده جبران کند.

وی ادامه داد: کارهای سخت افزاری احیای دریاچه امسال تمام خواهد شد و باید انتظار این را داشته باشیم که نیم متر ارتفاع دریاچه بالاتر بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز