خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در نشست شورای عالی ایمنی زیستی:

دستگاه‌ها سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۷۲۸

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دستگاه‌های ذیربط همه ملاحظات درباره سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی بر اهمیت علم و فناوری زیستی و ضرورت استفاده از آن تاکید کرد و گفت: زیست فناوری از جمله فناوری‌های نو و پیشرفته در جهان است و هر اقدامی در این زمینه باید در چارچوب قوانین، مقررات و سیاست‌های شورای ملی ایمنی زیستی باشد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت رعایت ملاحظات و حساسیت‌ها در تولید محصولات تغییر شکل یافته ژنتیکی، گفت: لازم است دستگاه‌های ذیربط تمامی ملاحظات در خصوص سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو شورا نیز حضور داشتند، دستورالعمل آزمایشات میدانی محصور گیاهان تغییر شکل یافته ژنتیکی در هشت ماده و ۲ تبصره به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین آیین نامه اجرایی ماده ۵ قانون ایمنی زیستی در راستای رفع موانع تولید تصویب شد. نحوه صدور مجوز به رخدادهای ترکیبی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز