خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ:

ایران و آمریکا خواهان جنگ نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۵۹۵

بلومبرگ در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، تقریباً از یک سال پیش که موشک آمریکایی مهمترین ژنرال ایران را به قتل رساند، ایران قول انتقام را داده است. بعد  از حمله موشکی به پایگاه عراق در ژانویه گذشته که باعث آسیب دیدگی مغزی برای سربازان آمریکایی مستقر در آنجا شد، پاسخ ایران نسبتاً آگاهانه بوده است.

ژنرال مک کنزی روز یکشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با یک گروه کوچک از خبرنگاران گفت: این یک مسئله بسیار پیچیده است. در یک سطح ایرانی‌ها به دنبال یک حادثه مهم با ایالات متحده نیستند، آنها به دنبال جنگ نیستند.

سلیمانی یک استراتژیست نظامی با استعداد بود، فرماندهی یک جنگ چند جبهه‌ای و شورشی در خاورمیانه را داشت که شامل عملیات در یمن، عراق، سوریه و لبنان بود. توانایی‌های رهبری او به سلیمانی کمک کرد تا این جنگ چند جبهه‌ای را هماهنگ کرده و نیروهای مختلف و شبه نظامیان را در یک جبهه نگه دارد.

مک کنزی مدعی شد: از زمان نابودی سلیمانی، ایالات متحده شکاف‌هایی را در درون شبه نظامیان شیعه که ایران در عراق پشتیبانی می‌کند، دیده است . مک کنزی گفت، مرگ سلیمانی توانایی ایران را در هدایت نیروها به طور چشم گیری از بین برد.

این در حالی است که بایدن و حزب او تصمیم رئیس جمهور دونالد ترامپ برای کشتن سلیمانی در ژانویه را به عنوان یک اقدام تحریک آمیز بی پروا محکوم کردند. خود بایدن در این باره  نوشت که کشته شدن سلیمانی یک بازیگر خطرناک را برکنار کرد اما همچنین چشم انداز چرخه‌ای از تنش رو به افزایش در منطقه را افزایش داد. آیا بایدن تلاش می کند تا این چرخه را با ایران کاهش دهد  و آیا این موثر است؟

ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست؛ همانطور که ترامپ نیز خواهان جنگ نبود چرا که می‌دانست جنگ در خاورمیانه جنگی بزرگ خواهد بود اما هر دو به تهدید یکدیگر می پردازند و بازدارنگی خود را حفظ می کنند. ‌

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز