خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری سخنگوی هیات رئیسه مجلس مطرح شد؛

جزئیات جلسه غیررسمی مجلس/ پیشنهاد رئیس کمیسیون تلفیق مبنی بر «دوسقفی» تنظیم کردن بودجه/ کمیسیون تلفیق فردا در خصوص کلیات لایحه بودجه رأی‌گیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۵۶۳

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری جزئیات جلسه غیررسمی امروز صبح خانه ملت را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرهنگی در نشست خبری تشریح جلسه غیررسمی امروز صبح مجلس شورای سالامی گفت: از آنجا که امکان رعایت آیین‌نامه در این گونه جلسات وجود ندارد و افراد مختلفی صحبت می‌کنند و این کار مطابق آیین‌نامه نیست، جلسه امروز به صورت غیررسمی و غیرعلنی با موضوع بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. در این جلسه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس مرکز پژوهش‌ها دیدگاه‌های خود را درباره لایحه مذکور مطرح کردند که بر اساس این نظرات باید نوآوری‌هایی در بودجه لحاظ شده و برخی از ساختارهای ناصحیح در بودجه‌ریزی جاری کشور را چه در نظام مالیاتی و چه در سایر بخش ها تغییر دهند. 

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مطالبی درباره کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح شد، گفت: پنج نفر از نمایندگان در موافقت و پنج نفر دیگر در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال آینده، مطالب خود را مطرح کردند. مخالفان تصویب کلیات لایحه بودجه معتقد بودند که در مجلس امکان اصلاح کلی لایحه وجود ندارد و ایرادات بسیاری در درآمدها و کسری بودجه وارد بوده لذا باید کلیات را رد کرد و با ارجاع آن به دولت درصدد اصلاح آن برآمد. همچنین موافقان تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده معتقد بودند؛ نباید فرصت‌سوزی کنیم ضمن آن که دولت مسیر درآمدها و هزینه‌ها را باز گذاشته است.

وی افزود: رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه هم در این جلسه پیشنهاد داد که می‌توانیم بودجه را به صورت «دوسقفی» تنظیم کنیم؛ به این معنا که بخشی از بودجه را در حد آنچه واقعی و عملیاتی می‌دانیم، تنظیم و بخشی را هم که در محدوده مدنظر دولت است و البته با وقفه‌ای در اجرا، مد نظر قرار دهیم چرا که نمی‌توان از ابتدای بودجه به سقف دوم اجازه اجرا داد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در پایان این جلسه ریاست محترم مجلس جمع‌بندی اولیه نسبت به موضوع داشتند و قرار شد فردا قبل از آغاز جلسه علنی، جمع‌بندی خود را اعلام کنند، ضمن آن که در این جلسه هیچ رأی‌گیری صورت نگرفت اما در تبیین موضوع و بیان موافقت‌ها و مخالفت‌ها با کلیات، بحث‌های خوب صورت گرفت که قطعاً آثار خود را بر جای خواهد گذاشت. نظرات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و جلسه کمیسیون تلفیق بلافاصله پس از پایان جلسه غیرعلنی صحن آغاز می‌شود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق فردا، سه‌شنبه در خصوص کلیات لایحه بودجه رأی‌گیری می‌کند و در ادامه درآمدها و سپس هزینه‌ها به تناسب درآمدها بررسی خواهند شد. پس از دو هفته نتیجه بررسی‌ها به صحن ارجاع می‌شود اما اگر کلیات فردا رد شود بلافاصله به صحن ارجاع خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز