خبرگزاری کار ایران

سرلشکر سلامی:

طرح شهید سلیمانی، طرحی منحصر به فرد در مقابله با کرونا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۴۸۵

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح شهید سلیمانی را طرحی منحصر به فرد در مقابله با کرونا ذکر کرد و گفت: رهیافت‌ها و رویکردهایی که می‌تواند بدون اینکه فعلا به واکسن برسیم، ‌شیوع کرونا را در روند نزولی قرار دهد، پیدا شده است.

به گزارش ایلنا، ‌سرلشکر حسین سلامی روز دوشنبه در نشست دستاوردهای طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا شهید سلیمانی اظهار کرد: ما توانستیم از ارزش‌های اعتقادی خود به زیبایی کمک بگیریم تا آن را در سازوکار مدیریت یک بحران ملی مثل کرونا مداخله دهیم و از آن تاثیرات شگفت‌انگیزی بسازیم. 

وی با بیان اینکه در ساختار نظام اجتماعی در مسائل بزرگ مردم نقش اول را ایفا می کنند، ادامه داد: محور اصلی تاثیرات حرفه‌ای این موضوع در اختیار پزشکان، پرستاران و کادر مدیریتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ما است که در عرصه بهداشت و درمان به این زیبایی توانسته مساله مدیریت کند که تا به امروز یک بیمار رها شده در پشت درب بیمارستان‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و روستاها نداشتیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نمی‌توان با چنین مسائلی صرفا با فرمول‌های درمانی مواجه شد و حتما نیازمند یک حرکات اجتماعی بزرگ هست،گفت: طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی بعنوان محصول تفکر مشترک وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان بسیج و بسیج جامعه پزشکی، نقطه اصلی این ابتکار عمل جدید است.

 سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: آرمان‌ها مبین این است که وقتی این حرکات همه با هم همراستا شود یعنی هم کادر بهداشت و درمان در میدان و خطوط مقدم خوب عمل کند، مردم خوب همکاری کنند، نیروی انتظامی خوب در صحنه حرکات و جا به جایی‌ها را کنترل کند، و وقتی که اعضای داوطلب بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی با نیروهای داوطلب بسیج پیوند بخورد و یک حرکت سطح ملی را آغاز کنند آن زمان ما حتما موفقیت را تجربه می‌کنیم که امروز این موفقیت را می‌بینیم.

وی ادامه داد: در این مساله شروع خوبی ثبت شد که بسیار افتخارآمیز است و از همه دست اندرکاران و کادر بهداشت جای تقدیر و تشکر دارد اما ادامه وضعیت مهم‌تر است.  اگر این مساله به حالت خود رها شود، به سرعت عمق و شتاب می‌گیرد. بنابراین ما نباید تجربه‌های موفق را رها نکنیم. تجربه‌های موفق را به کار ببندیم و تکرار کنیم و آن قدر تکرار این تجربه‌های موفق استمرار پیدا کند تا ما بتوانیم همه چیز را کنترل کنیم.

فرمانده کل سپاه با بیان این که وضعیت کاملا امیدبخش است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که ما فرمول‌های غلبه را پیدا کردیم یعنی رهیافت‌ها و رویکردهایی که می‌تواند بدون اینکه فعلاً به واکسن برسیم، این مسئله را در مسیر نزولی قرار دهد پیدا شده است.

 سردار سلامی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی می‌تواند نقطه مرکزی این یافته جدید کشور ما باشد که در جهان منحصر به فرد بوده و حتی تجربه موفقی است که اگر کشورهای دیگری بتوانند ساختار نظام اجتماعی خود را با مدیریت این مسئله همراه کنند، آنها هم بتوانند شیوه‌های صعودی را به شیوه‌های نزولی یعنی فرازها را به فرود تبدیل کنند تا آرامش خاطر جهانی بعد از این مسئله حاصل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز