خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه‌قضاییه:

در دوره اخیر از هیچ رسانه‌ای شکایت و هیچ رسانه‌ای را تعطیل نکرده‌ایم/ پیش‌بینی حمایت از رسانه‌ها به عنوان گزارشگران فساد در سند تحول قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۳۶۶

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در دوره اخیر از هیچ رسانه‌ای شکایت و هیچ رسانه‌ای را تعطیل نکرده‌ایم و دادگاه مطبوعات با ارفاق و مدارا با تخلفات رسانه‌ها رفتار کرده است، اما از رسانه‌ها انتظار داریم عملکرد آن‌ها در چارچوب قانون، رعایت حقوق مردم و آزادی‌های مشروع باشد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه اصل در مراکز قضائی و اداری، سند رسمی خواهد بود افزود: در سند جدید تحول قضائی، ۴۸ چالش شناسایی شده که ۲۰ چالش به عنوان مشکل اصلی مردم مطرح شده و سند در پی حل این مشکلات است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سند جدید تحول قضائی، مرام نامه حکمرانی قضائی است که در پی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تهیه شده است.

وی افزود: انتشار این سند بر اساس تعقل انقلابی گری و توجه به مأموریت‌های قوه قضائیه و ابراز اعتماد به مردم و جامعه است.

اسماعیلی یادآور شد: بر اساس این سند، ارائه خدمت به مردم بهبود می‌یابد و از مشارکت مردمی برای اهداف و مأموریت‌های قوه قضائیه استفاده می‌شود و به طور قطع این سند مشکلاتی را از مردم حل خواهد شد.

وی گفت: برای حل مسئله اطاله دادرسی در این سند اصلاح قوانین و مقررات، استفاده حداکثری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و نهاد‌های شبه قضائی، احیای داوری و میانجیگری برای حل مسائل بین مردم پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بر اساس سند تحول قضائی، فرآیند تشخیص اموال و دارایی‌های محکومین با استفاده از سامانه‌های جامع اموال و دارایی‌ها اصلاح می‌شود.

وی گفت: سند جدید تحول قضائی، جامع و عملیاتی است و در کنار بیان چالش‌ها نهاد مسئول، برنامه زمان بندی شده، نظام راهبری و پایش و نظام مدیریت و اجرای سند را مشخص کرده است.

اسماعیلی افزود: بیش از یک سال است که با ایجاد تحول در قوه قضائیه بخش‌هایی از این سند اجرا و اکنون به نسخه ارتقاء یافته جامع تفصیلی تبدیل شده است.

وی گفت: این سند بر تکریم مردم تأکید دارد و با هوشمندسازی فرآیندها، دادرسی، نوع آراء و حذف مشخصات محرمانگی و چگونگی رأی قاضی در پی شفافیت عملکردهاست.

این مقام قضایی اضافه کرد: فرآیند کارشناسی، هوشمندسازی آن و حذف عوامل انسانی در کارشناسی در این سند اصلاح شده است.

وی گفت: در دوره اخیر از هیچ رسانه‌ای شکایت و هیچ رسانه‌ای را تعطیل نکرده‌ایم و دادگاه مطبوعات با ارفاق و مدارا با تخلفات رسانه‌ها رفتار کرده است، اما از رسانه‌ها انتظار داریم عملکرد آن‌ها در چارچوب قانون، رعایت حقوق مردم و آزادی‌های مشروع باشد.

اسماعیلی گفت: حمایت از رسانه‌ها به عنوان گزارشگران فساد در سند جدید تحول قضائی پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز