خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی:

بیکاری مقدمه بزهکاری است/ محیط‌های کار و اشتغال فرصت‌های بسیار تأثیرگذاری برای اجرای اصلاحات تربیتی است/ نباید به جای دغدغه امروز زندگی، نگران آینده زندانیان باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۸۱

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه بیکاری مقدمه بزهکاری است، گفت: امروز بحث بر سر اصلاح و تربیت است و محیط‌های کار و اشتغال فرصت‌های بسیار تأثیرگذاری برای اجرای اصلاحات تربیتی است.

​به گزارش ایلنا، محمد مهدی حاج محمدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان با بیان اینکه در زندان، باید زندانی توانمند، بازاجتماعی و اصلاح شود، گفت: قرار است به گونه‌ای عمل کنیم که این فرد شرافتمندانه به زندگی بازگردد و متولی تحول آن بنیاد تعاون زندانیان است.

رییس سازمان زندان‌ها ادامه داد: نباید به جای دغدغه امروز زندگی، نگران آینده زندانیان باشیم و به بهانه ساختن فردای زندانی از وضعیت فعلی او غفلت کنیم.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: عصر جدید بنیاد تعاون قرار است عصر تغییر اولویت‌ها باشد؛ چراکه بیکاری مقدمه بزهکاری است. زندانی و خانواده آن‌ها نیاز به حمایت دارند و اگرچه این موضوع دغدغه همه ما است، اما زمان زیادی نداریم.

وی با بیان اینکه فرصت اصلاح امور بسیار محدود است، گفت: در این عصر جدید بنیاد تعاون باید از اموال و امکانات سازمان زندان‌ها فقط برای توسعه اشتغال زندانیان استفاده کنند و درآمد بنیاد تعاون باید صرف اموری شود که سازمان زندان‌ها تعیین می‌کند که این موضوع نص اصلاح اساسنامه است.

رییس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: امروز بحث بر سر اصلاح و تربیت است و محیط‌های کار و اشتغال فرصت‌های بسیار تأثیرگذاری برای اجرای اصلاحات تربیتی است.

وی بیان داشت: زندانی قرار است متحول و تربیت شود و بدون شک هرگونه اشتباه و انحراف ما را در تحقق این آرمان ناکام می‌گذارد در حالی که ما به انجام فعالیت شفاف و زلال و پاک اعتقاد داریم.

در ابتدای جلسه مرتضوی، رییس هیأت مدیره بنیاد تعاون، گفت: در آموزه‌های دینی بر حقوق زندانیان تأکید شده است و لذا باید به آن توجه داشت.

وی با تأکید بر باز اجتماعی کردن زندانیان، گفت: زمانی که زندانی مجازات خود را تحمل کرد دیگر نباید دچار محرومیت باشد. از سویی دیگر در سند تحول نیز در حوزه بنیاد تعاون به بازنگری در نظام، حرفه‌آموزی و اشتغال توجه شده است.

مرتضوی با بیان اینکه مأموریت اصلی بنیاد تمرکز بر حرفه‌آموزی و اشتغال است، گفت: واقعیت آن است که عدم داشتن درآمد مکفی یکی از علل اصلی جرم به شمار می‌رود و نداشتن درآمد بدان معناست که فرد توانایی لازم را ندارد.

رییس هیأت مدیره بنیاد تعاون افزود: مضایق اقتصادی با ورودی زندان‌ها رابطه‌ای معناداری دارد و باید در حوزه اشتغال، حرفه آموزی گام‌های مؤثری برداریم و به فکر ایجاد درآمد باشیم.

در ادامه رحیم مطهرنژاد مدیرعامل سابق بنیاد تعاون زندانیان، گفت: در این مدت بنیاد تمام تلاش خود را کرده تا در حد توان گام‌های مؤثری بردارد.

وی ادامه داد: بنیاد بیش از ۵۰ میلیارد تومان مالیات، عملکرد و ارزش افزوده را پرداخت کرده که تا پایان سال ۹۵ آن را تسویه و تا سال ۹۷ نیز این مبلغ را تقسیط کرده است.

مطهرنژاد افزود: ما بیش از ۳۵ میلیارد تومان به انجمن حمایت کمک کردیم و در ساخت زندان آنچه که وسع بنیاد بود اقداماتی را انجام دادیم.

خسرو مختاری، مدیرعامل جدید بنیاد تعاون زندانیان، گفت: انتظار از ما انتظار تحول است و مدیران تحو‌لگرا باید حمایت شوند و در بستر کار قرار گیرند.

وی ادامه داد: برنامه تحولی مستلزم شناخت و باور‌های ذهن است و بکارگیری منابع و استفاده درست از آن زمینه‌ساز این تحول به شمار می‌رود.

مختاری بیان داشت: ما باید از امکانات موجود به طور دقیق استفاده کنیم و به دنبال ارتقای جایگاه و رونق فعالیت‌هایمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز