خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی میبدی در نطق میان دستور:

اقتصاد دانش بنیان اصلی‌ترین اصول مبارزه با جنگ اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۷۲

نماینده تفت و میبد گفت: اقتصاد دانش بنیان اصلی‌ترین اصول مبارزه با جنگ اقتصادی است؛ این موضوع می‌تواند تحریم را بی‌تأثیر کند که باید به این بخش توجه ویژه کرد و به آن انقلابی نگریست تا به اهداف خود برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، ۷ دی) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی و با تشکر از کادر درمان که ایثارگونه در خط مقابله با کرونا جانفشانی می کنند، گفت: حضرت زهرا مرضیه(س) مظهر و علمدار مبارزه با تحریف است؛ فتنه بزرگی که امروز به آن مبتلا شده ایم تحریف است؛ تحریف یا دوگانه هایی که امروز از زبان لیبرال های غرب گرا بیرون می آید که معتقدند یا آمریکا یا گرسنگی، یا مذاکره یا فقر؛ همان هایی که تفاوت میان بایدن و ترامپ را نیز تحریف می کنند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ترور دانشمندان هسته ای در دورانی اتفاق افتاده که بایدن ها در رأس حکومت بودند، عنوان کرد: تحریم بانک‌ها و تحریم ویزایی زمانی اتفاق افتاد که دموکرات ها رأس کار بودند و همین بایدن معاون رئیس جمهور بود.

وی ادامه داد: مذاکره به خودی خود نه خوب است نه بد؛ مذاکره به خودی خود هم خوب است و هم بد. اگر مذاکره با دشمن، دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را به ۳۰ هزار تومان برساند و معیشت مردم را اینگونه تحت تأثیر قرار دهد و اگر مشکل تحریم را نه تنها برطرف نکند بلکه تشدید کند و دستاوردهای هسته ای ما را تا سر حد نابودی پیش ببرد حتما مذاکره بد و آسیب رسانی است.

میرمحمدی گفت: بیست ماه فعالیت هسته‌ای را تعلیق، بزرگ ترین گزارش ها را ارائه کردیم و اطلاعات مراکز نظامی را دادیم و در مقابل اگر نگویم هیچ؛ دستاورد بسیار اندکی داشتیم. برجام شما نیز با مذاکره انجام شد که تکلیف آن معلوم است لذا مخالف مذاکره ای هستیم که این دستاوردها را به همراه دارد.مشکل امروز مردم مسکن، آب شرب، عدم هماهنگی مسئولان و وزارتخانه ها، سوءمدیریت ها، تنبلی ها، بی برنامگی ها، روزمرگی ها، لجاجت، عدم توجه به فرمایشات حضرت آقا است که ای کاش سر عقل بیایید.

وی گفت: برخی آقایان موضوع واکسن را به FATF وصل کرده اند، چرا سلامت جسمی و روانی مردم را بازیچه اهداف سیاسی خود قرار می دهید که از وزیر بهداشت تشکر می کنیم که به فضاسازی ها به خوبی پاسخ داد. اقتصاد دانش بنیان را اصلی ترین اصول مبارزه با جنگ اقتصادی است این موضوع می تواند تحریم را بی تأثیر کند که باید به این بخش توجه ویژه کرد و به آن انقلابی نگریست تا به اهداف خود برسیم؛ استان یزد این افتخار را دارد که در مباحث اقتصاد دانش بنیان پیش رو باشد که لازم است این مسیر با جدیت بیشتر پیگیری شود.

میرمحمدی میبدی بیان کرد: از آیت الله رئیسی به دلیل دستور برای خلع ید بخش خصوصی در حوزه فولاد میبد، تشکر می‌کنم لازم است مسئولان دولتی این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: علیرغم تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در ۳ مهر ۹۹ برای موضوع اختصاص بودجه در لایحه ۱۴۰۰ در حوزه سیاست های جمعیتی که بخشنامه هم دارد، هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد باید جلوی خصوصی سازی نظام بانکی در کشور که عایدی جز خارج کردن افسار خلق پول از دست سیاستگذار و سپردن آن به دست ساختار بانکی غیرمتعهدی که صرفا دغدغه منافع سازمانی خود را دارد و نه منافع کلان و ملی و تنها خودش را احیا می کند را ندارد، بگیرد. رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی باید در این خصوص دستور ویژه دهند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز